تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۸۸۱۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با 145 رای موافق؛
مجلس رای به برکناری فرجی دانا داد
در پایان جلسه نیز علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت عدم اعتماد به فرجی دانا را به رای گذاشت که نمایندگان ملت با 145 رای موافق، 110 رای مخالف، 15 رای ممتنع به فرجی دانا رای اعتماد نداد
جلسه استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم و تحقیقات امروز صبح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در این جلسه که از ساعت 8 صبح آغاز شد نمایندگان موافق و مخالف استیضاح در مدت زمان مشخص سخنان خود را مطرح کرده و وزیر علوم نیز به مدت 3 ساعت از خود دفاع کرد.

در پایان جلسه نیز علی لاریجانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت عدم اعتماد به فرجی دانا را به رای گذاشت که نمایندگان ملت با 145 رای موافق، 110 رای مخالف، 15 رای ممتنع به فرجی دانا رای اعتماد نداد.

گفتنی است؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور ، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، گودرزی وزیر ورزش و جوانان و ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی فرجی دانا را همراهی کردند.

طرح استیضاح با امضا 62 نماینده در صحن علنی مجلس بررسی شد.

این استیضاح از تیرماه کلید خورد، اما علیرغم رایزنی های نمایندگان برای رفع دغدغه هایشان در خصوص دانشجویان ستاره دار، بورسیه ها ، مدیران جنجالی، سیاسی بودن دانشگاهها، کاهش رتبه علمی ایران، با پا فشاری مواضع خود هفته گذشته اعلام وصول شد.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
مهاجر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
8
فرج دانا چوب افشاگری خود را خورد.اگر قربون صدقه نماینده ها می رفت. 4 سال بدون دغدغه وزارت می کرد..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
0
7
محاكمه علم ودانش!!

دولت باید اسامی بورسیه ها رسانه ای و همه آنهایی که در این لیست به ناحق بودند از تحصیل محروم و به کشور بازگردانند
صادق اهوازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
4
1
سلام
پیشبینی برکناری دکتر فرجی دانا که که در ابتدای وزارت ایشان نقل محفل دانشگاه ها بود بلاخره انجام گردید اما مشکل اصلی در برکناری وزیر نیست اصل این رویداد وزارت علوم و نقش حساس ان در تربیت نسل تحصیل کرده و متخصص ماست که متاسفانه بار ها و بار ها از سوی دولت های مختلف بازیچه جناح های به اصطلاح غالب انتخابات ریاست جمهوری شده است که علنا این وزارت حساس را جزو امتیازات پیروزی خود میدانند و به جای ارتقا سطح این وزارت خانه به جایگاه رفیع و در شان ان با دسیسه چینی فقط به فکر استفاده ابزاری از ان هستتند فتنه 88 و رویداد تیر ماه دانشگاه نمونه از غروار ها سو استفاده از طینت پاک و الهی جوانان دانشجو بوده است . امیدواریم جامعه دانشگاهی با درایت فرهیختگان ان به عنوان یک سازمان راهبردی که بار ها مد نظر رهبر فرزانه انقلاب بوده و خواهد بود و همچنین مد نظر بسیاری از بزرگان علوم مختلف است به جایگاه رفیع و عالی خود برسد من برای ان روز بزرگ لحظه شماری میکنم.
:
:
:
آخرین اخبار