تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه:
راه‌اندازی مرکز فوریت‌های اجتماعی در کارون
مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های اجتماعی در شهرستان کارون تا پایان سال خبر داد.

روزبه کردونی در کارگروه بررسی آسیب‌های اجتماعی شهرستان کارون که امروز (29 مردادماه) برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید بر فرهنگ اظهار کرد: مسئولان و مردم باید با همکاری همدیگر به سمت محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر گام بردارند.

وی افزود: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی باید با تدبیر و پیگیری همگانی انجام شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه تصریح کرد: ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های دولتی و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و دانش دانشگاهیان همراه با ترغیب خیرین به مشارکت در این حوزه، اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین در ادامه مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در شهرستان کارون، انجمن‌های اجتماعی در این شهرستان بیش از پیش فعال می‌شوند.

محمدرضا صدیق‌راد در کارگروه آسیب‌شناسی شهرستان کارون عنوان کرد: انجمن‌های اجتماعی تاکنون نقش فراوانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی در تمام نقاط جهان داشته‌اند، به گونه‌ای که زمانی که دولت توانایی حل مشکلی اجتماعی را نداشته، انجمن‌ها به خوبی وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: حمایت ما از انجمن‌های اجتماعی در جهت کنترل آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: NA یکی از انجمن‌هایی است که با حضور معتادان بهبودیافته تشکیل شده؛ این انجمن تاکنون در همه کشورهایی که در انها فعالیت کرده، به نتایج مطلوبی در ترک اعتیاد رسیده است و  وجود این گروه‌ها که هیچ گونه مزاحتمی برای دیگران ندارند، در شهرستان کارون نیز لازم است.

صدیق‌راد تصریح کرد: اعضای این گروه، روش‌های ترک اعتیاد را به معتادان آموزش می‌دهند.

غلام علیدادی، فرماندار شهرستان کارون نیز در این جلسه اظهار کرد: حضور مداوم مسئولان در کارون به توسعه و پیشرفت آن کمک فراوانی می کند زیرا مشکلات را از نزدیک می‌بینند و در راستای حل آن اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به حضور مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه در جلسه امروز این کارگروه، افزود: از معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم اعتبارات رفاهی بیشتری در اختیار شهرستان کارون قرار دهند.

در ادامه این نشست منصور زراءنژاد، رییس مجمع مشاوران استاندار خوزستان نیز با اشاره به اهتمام استانداری در محرومیت‌زدایی از استان گفت: برگزاری چنین کارگروه‌هایی، امکان اجرای پروژه‌های مهم را در سطح مناطق استان فراهم می‌کند.

وی بر لزوم تشکیل کارگروهی ویژه برای پیگیری مصوبات مربوط به حل مشکلات شهرستان‌های نوپا تاکید کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار