تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۸۸۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان:
پیش‌بینی 100 میلیارد تومان اعتبار برای بنیاد مسکن خوزستان
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در سال جاری حدود 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای استان پیش‌بینی می‌شود که تاکنون تنها 10 درصد این اعتبارات داده شده است.

محمد خانی‌نوذری پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: عمده‌ترین هدف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه خدمات در روستاها با هدف ماندگاری روستاییان به منظور توسعه اقتصادی روستاها است.

وی افزود: به‌ دنبال 34 سال فعالیت، بنیاد مسکن خدمات متنوعی ارائه داده که به مرور شرایط و زمان این فعالیت‌ها گسترده‌تر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در خصوص بازسازی منازل تخریب شده گفت: پس از اجرای طرح هادی در روستاها گام‌های مؤثری برداشته شد که نشان می‌دهد همکاری و تعاون بین دولت‌ها وجود دارد.

خانی‌نوذری ادامه داد: تامین مسکن محرومین و تامین مجتمع‌های ارزان‌ قیمت، تهیه زمین برای ساخت مسکن اقشار کم‌درآمد و زوج‌های جوان، نظارت بر پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و روستایی، صدور سند مالکیت و ارائه خدمات فنی مهندسی از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: تهیه طرح‌های مطالعاتی، ساخت مسکن اقشار مختلف، ساخت مسکن شهری و حمایتی و ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار جمعیت نیز از وظایفی بوده که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

خانی‌نوذری با بیان اینکه عمده فعالیت ما عمران روستایی است که با اهداف مختلفی دنبال می‌شود، خاطر نشان کرد: عمده‌ترین هدف توسعه عمران روستا و تامین عادلانه امکانات است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: با تهیه طرح هادی، چشم‌اندازی 10 ساله طراحی و برنامه‌ریزی و افق مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در روستاها جمعیت داریم، افزود: 4 هزار و 55 روستا اعم از روستاهای دارای سکنه و آبادی‌ها و روستاهای فعال در استان، یک‌هزار و 965 روستا دارای بیش از 20 خانوار است که در برنامه پنجم توسعه برای خدمات‌دهی هدف‌گذاری شده‌اند.

خانی‌نوذری ادامه داد: از این تعداد روستای استان در یک‌هزار و 450 روستا تهیه طرح هادی در حال انجام است که در سال 93 حدود 300 روستا در نظر گرفته شده و مابقی در سال 94 انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه سنددار کردن تمام روستاهای استان در برنامه کار قرار دارد، تصریح کرد: در اجرای طرح هادی در یک‌هزار و 146 روستا ورود شده است.

وی خاطر نشان کرد: به‌دنبال سال‌های گذشته اجرای طرح هادی تنها در 200 روستا اتمام یافته که با توجه به موقعیت کنونی تلاش بر این است که در 400 روستای نیمه تمام نیز ورود شود.

خانی‌نوذری با بیان اینکه اعتبارات سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان بهسازی مسکن روستایی بوده است، عنوان کرد: در سال 93 حدود 100 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی پیش‌بینی می‌شود که تاکنون تنها 10 درصد این اعتبارات داده شده است.

این مسئول تاکید کرد: در سال جاری هدف صدور 37 هزار جلد سند برای روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت مدنظر است که در این صدور اسناد مشکلاتی از قبیل تعیین تکلیف برخی زمین‌های دولتی و وقفی وجود دارد.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته 140 هزار سند صادر شد که حدود 8 هزار آن در سال 92 بوده است.

خانی‌نوذری در خصوص مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی از سال 1384 تاکنون اظهار کرد: تاکنون 200 هزار واحد مقاوم‌سازی شده که سهم استان خوزستان 74 هزار و 700 واحد بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان یادآور شد: از این تعداد 68 هزار واحد منجر به عقد قرارداد، 60 هزار واحد اجرای فونداسیون و 50 هزار واحد به اتمام رسیده است.

وی در خصوص مسکن مهر بیان کرد: سهمیه استان خوزستان 14 هزار واحد بوده که حدود 3 هزار واحد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و بیش از 10 هزار واحد خودمالکین بوده است.

خانی‌نوذری ادامه داد: از این 10 هزار واحد، خودمالکین تقریبا 8 هزار واحد به اتمام رسیده و مابقی در حال اجرا است.

وی در پایان گفت: در هفته دولت اجرای طرح هادی در 34 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار