تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۶۸۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سمینار علمی ورزشی در خوزستان برگزار شد
اولین سمینار علمی ورزشی با حضور جامعه ورزشی استان خوزستان و با هدف بررسی مدیریت و بازاریابی ورزشی برگزار شد.

اولین سمینار علمی ورزشی شامگاه روز سه شنبه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان با حضور رئیس هیات های ورزشی، کارشناسان تربیت بدنی ادارات و نهادهای مختلف برگزار شد.

مظفر علی شاهی معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این سمینار اظهار کرد: علم مدیریت در ورزش یک بحث جوان است. علم ورزش در خوزستان نونهال بوده و باید تلاش کنیم تا به مرحله جوانی برسد. به جای اینکه همه به سمت تهران رفته و در کلاس و سمینار شرکت کنند.

وی افزود: جامعه هدف ما در حال حاضر مدیران ورزشی به ویژه روسای هیات های ورزشی هستند. در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به دنبال دانش افزایی جامعه ورزشی بوده و در حال طبقه بندی هیات های ورزشی هستیم.

علی شاهی تصریح کرد: هیات هایی که از نظر آمادگی جسمانی و سیستم های انرژی یکسان هستند را تفکیک کرده تا برای آنها سمینار علم در ورزش را برگزار کنیم. در بحث آموزش با هماهنگی انجام شده با اداره آموزش استانداری، مقرر شد دوره های برگزار شده را جزو مهارت های شغلی و با مزایای آن در نظر بگیریم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان گفت: برگزاری دوره های علم در ورزش برای تمام روسای هیات های ورزشی به عنوان ارزیابی فعالیت های آنها محسوب می شود.

خروج جامعه ورزشی از سنتی به علمی

حسین مرعشیان عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این سمینار عنوان کرد: بازاریابی ورزشی باید در بخش های مختلف مورد بررسی و توجه قرار بگیرد. رویکرد جامعه ورزشی به تدریج از سنتی به سمت علمی شدن در حال حرکت است. فرآیند طراحی و اجرای فعالیت ها برای تولید، قیمت گذاری، افزایش مشتریان و توجیه یک محصول یا خدمت برای برآورده کردن نیازهای مشتری به معنای بازاریابی است.

وی ادامه داد: در بحث بازاریابی ورزشی بیشتر با خدمت رسانی ورزشی در ارتباط هستیم. وقتی گفته می شود بازاریابی از طریق ورزش یعنی اینکه شرکت ها از طریق ورزش خودشان را به مردم و جامعه معرفی می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: اکثر هیات ها و ادارات ورزشی برای انجام فعالیت های ورزشی نیازمند حمایت دولت هستند. بازاریابی ورزشی هیات و سازمان های ورزشی را کمتر نیازمند کرده و اگر جامعه ورزشی به صورت اصولی حامیان مالی را جذب کنند به تدریج نیازمند بودن به دستگاه دولتی کم می شود.

وی افزود: سازمان ها و نهادهای ورزشی باید به سمتی حرکت کند که نیازهای ورزشی جامعه را به صورت خودجوش تامین کند. جامعه ورزشی و برگزار کنندگان یک رویداد ورزشی باید نیازمندیشان به دستگاه دولتی کمتر شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: متاسفانه بخش کمی از درآمد حاصل از ورزش ها به ویژه مسابقات برگزار شده به تیم های ورزشی برمی گردد. تحقیقات در بازاریابی ورزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما در فرآیند تحقیق بازار ورزش باید اصولی رعایت که این تحقیقات از جانب سلیقه افراد اعمال نشود. در دست داشتن اطلاعات جامع و کامل باعث می شود تا مدیران بتوانند بهتر برنامه ریزی کنند.

لزوم داشتن استراتژی تمام مدیران ورزشی

امین دهقان قهفرخی عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: اگر یک سیستم هدف مشخصی نداشته باشد هرگز نمی تواند به اهداف و ایده آل های خود دست پیدا کند. تمامی مدیران ورزشی باید برای خود استراتژی (راهبرد) داشته و چشم انداز فعالیت خود را ترسیم کنند. این مدیران باید محیط داخلی و خارجی سازمان خود را بررسی کرده و بعد از تعیین اهداف خود منابع را اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: یک سازمان بدون راهبرد مثل یک کشتی بدون ناخدا می ماند که معلوم نیست قرار است به کدام جهت حرکت کند. برنامه ریزی راهبردی نوعی از برنامه ریزی است که با بررسی محیط داخلی و خارجی سازمان، قوت ها، ضعف ها، فرصت ها، تهدید ها و با در نظر داشتن چشم انداز، ماموریت و اهداف تنظیم می شود. در مدیریت خوب میزان منابع مهم نیست بلکه نوع استفاده از آنها بسیار اهمیت داشته و همسو ساختن کارکنان هر سازمان با راهبرد نیز خیلی مهم است. نوع خدمت و محصول، نوع بازار، تعیین مشتری، تعیین نوع نگاه سازمان به بقا، رشد و سودآوری، تعیین شایستگی متمایز و توجه به کارکنان و مردم برای موفقیت راهبرد در هر سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لزوم توسعه تمامی رشته های ورزشی در استان خوزستان

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بیان کرد: تمامی مردم مشتری ورزش هستند بنابراین اداره کل ورزش خوزستان باید زمینه توسعه ورزش را در تمام استان و تمامی رشته ها فراهم کند. روش تدوین داده به ستاده به معنای فناوری است و مدیران ورزشی باید با برگزاری کلاس ها، استعدادیابی و تجهیز ورزشگاه ها که به نوعی فناوری محسوب می شوند جامعه ورزش را بیش از پیش رو به جلو هدایت کنند.

قهفرخی تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان باید شایستگی های متمایز خود را نسبت به سایر استان ها مشخص کرده و با تقویت آنها در مقابل رقبا پیروز شود. به عنوان مثال کشتی فرنگی در خوزستان بسیار قوی بوده و یا اینکه هیچ استانی مثل خوزستان با سه تیم فوتبال فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان و استقلال اهواز در لیگ حضور ندارد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار