تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۶۸۸۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزیر راه و شهرسازی:
بندر امام خمینی (ره) مهمترین بندر کشور است
چهارمین نشست مشترک مدیران دریایی و ریلی کشور روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی به منظور بررسی توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر روز چهارشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر امام خمینی(ره) به لحاظ ظرفیت و عملکرد بندری در بین بنادر کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمد سعیدنژاد در چهارمین نشست مشترک مدیران دریایی و ریلی کشور در بندر امام خمینی(ره) افزود: این بندر در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات اهمیت بسزایی دارد و از این رو رشد و توسعه آن بیش از پیش اهمیت می یابد.

وی بندر امام خمینی(ره) را واجد ویژگی های مهمی عنوان کرد که مغفول مانده و این ویژگی ها نزدیکی به مراکز جمعیتی درون کشور و مراکز جمعیتی در عراق و ترکیه است.

سعیدنژاد گفت: این ویژگی ها زمینه بسیار مساعدی برای رونق ترانزیت را فراهم کرده اند.

وی بندر امام خمینی(ره) را از نخستین بنادر و با پیشینه ای طولانی در حمل و نقل ریلی کشور دانست که تاریخچه آن با راه آهن سراسری در هم تنیده شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزایش سهم جابجایی ریلی در بنادر کشور و از جمله بنادر جنوبی را فرآیندی بلند مدت توصیف کرد و افزود: بهره گیری کامل از ظرفیت ریلی در بنادر با توجه غفلت هایی که در گذشته صورت گرفته فرآیندی زمانبر است و با توجه به قدمت 70ساله شبکه ریلی در کشور تغییر وضعیت آن در چند جلسه میسر نمی شود.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد با مداومت و امید برای تغییر این وضعیت، تلاش ها پیگیری شود تا شاهد تغییرات تدریجی و مطلوب در آینده بود.

سعیدنژاد با اشاره به ضرورت رشد و رونق چرخه بازرگانی کشور به منظور ایجاد فرصت های تازه خواستار حضور فعال تر و پررنگ فعالان ریلی در صحنه بنادر کشور شد تا با ایجاد تعاملات تازه این نقش روز به روز پررنگ تر شود.

**بندر امام کانون حمل و نقل ریلی در جنوب کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: بندر امام خمینی(ره) کانون حمل و نقل ریلی در جنوب کشور است.

محسن پورسید آقایی در چهارمین نشست مشترک مدیران دریایی و ریلی کشور در بندر امام خمینی(ره) افزود: با اتصال راه آهن جنوب به اصفهان و دو خطه شدن راه آهن بندر امام خمینی(ره) - اهواز این نقش بیش از پیش اهمیت خواهد یافت.

وی بخش ریلی را عهده دار حمل جدی کالای کشور دانست و اظهار کرد: اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی روز به روز بیشتر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به لحاظ اینکه کاهش بار ترافیک جاده ای و تردد کامیون ها می تواند موجبات ارتقای امنیت و شتاب بخشی در روند جابجایی کالا را فراهم آورد اهمیت این نوع حمل و نقل روز به روز بیشتر تبیین می شود.

چهارمین نشست مشترک مدیران دریایی و ریلی کشور روز چهارشنبه با حضور مدیران عامل سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی به منظور بررسی توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر روز چهارشنبه در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی همچنین از پروژه های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از جمله پایانه غلات دیدن کردند.

با توجه به وجود 70درصد مراکز جمعیتی و صنعتی کشور در پسکرانه بنادر خوزستان و بیش از 20هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولتی و خصوصی، این بنادر اقتصادی ترین مسیر ترانزیتی به شمال و شمال غرب کشور محسوب می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار