تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۸۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام محتسبی:
امام صادق علیه السلام پرچمدار «روضه های حسینی» است
استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان اخیر «نجفقلی حبیبی» گفت: مایه تأسف است که در رسانه ملی وتریبون جمهوری اسلامی برخی که بویی از فرهنگ و روضه نبرده اند، درباره ی مجالس حسینی سخن پرانی و به دستگاه امام حسین(ع) جسارت می کنند
امام صادق علیه السلام  پرچمدار «روضه های حسینی» استمراسم شهادت امام صادق(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد محتسبی در هیئت روضه الزهراء اهواز برگزار شد.

حجت الاسلام محتسبی با اشاره به سیره امام صادق(ع) در ترویج علم و علم آموزی و شاگردان متعدد و تشکیلات موفقی که راه اندازی کرده بودند افزود: علت عدم قیام امام صادق(علیه السلام) نبود یارانی صادق و وفادار حتی به اندازه انگشتان دست بود. ضعف بصیرت و جهل علت ضعف مردم زمان امام صادق(ع) بود.

وی در ادامه متذکر شد: یکی از برکات وجود مقدس امام صادق(ع) رونق گرفتن روضه های سیدالشهدا بود به نحوی که امام صادق(ع) اصحاب خود را به برگزاری مجالس حسینی و گریه برای آن وجود مقدس تشویق می کردند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان اخیر «نجفقلی حبیبی» گفت: مایه تأسف است که در رسانه ی ملی وتریبون جمهوری اسلامی برخی که بویی از فرهنگ و روضه نبرده اند، درباره ی مجالس حسینی سخن پرانی و به دستگاه امام حسین(ع) جسارت می کنند.

محتسبی تأکید کرد: خدمتی که روضه سیدالشهدا به اعتلای فرهنگ می کند هیچ نهاد دولتی ای قادر به انجامش نیست. لذا امام راحل آن جمله ی حکیمانه را فرمودند: محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
:
:
:
آخرین اخبار