تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۶۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله حیدری:
استیضاح وزیر علوم اقدامی تاریخی و بجا بود
آیت الله حیدری اقدام مجلس مبنی بر استیضاح وزیر علوم را تاریخی و بجا خواند و گفت: فعالیت های وزیر علوم به گونه ای بود که راه را برای فتنه گران سال 88 باز کرد و می رفت تا فتنه جدیدی آغاز شود.

آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز، با بیان این که دوم شهریور، سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر است که به عنوان هفته دولت گرامی داشته می شود، گفت: این روز فرصت خوبی برای دولت مردان است که فعالیت های خود را گوش مردم برسانند و مردم را هم نسبت به تنگناها و مشکلات و هم ره آوردها و پیشرفت ها آگاه کنند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که در این راستا رسانه ها با مطرح کردن نقاط مثبت و منفی فعالیت کنند، ابراز داشت: رسانه ها نقاط مثبت را بیان و تشویق و نقاط منفی را دلسوزانه و به دور از هرگونه غرض ورزی مطرح کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گذشت یک سال از عمر دولت یازدهم بیان داشت: ارزیابی این دولت باید همچون دیگر دولت ها انجام شود؛ گرچه این دولت دارای نقاط مثبت و منفی بوده اما به یقین به قصد خدمت و پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب تشکیل شده که در مجموع موفق عمل کرده است.

اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت از اقدامات شایسته دولت یازدهم است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان یکی از اقدامات شایسته دولت یازدهم را تحول در نظامت سلامت دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم از این اقدام که بخش عمده ای از هزینه های درمان بیماران را تأمین می کند رضایت دارند.

وی با بیان این که مهم ترین کار این دولت در خوزستان احیای طرح 550 هزار هکتار کشاورزی بود، خاطرنشان کرد: این طرح از سال 1375 از سوی رهبر معظم انقلاب دستور داده شد اما متأسفانه در طول دوران دولت های اصلاحات و اصول گرایان تنها 17 درصد آن رشد داشته است.

آیت الله حیدری افزود: زحمات دولت یازدهم در این مدت بسیار خوب است، اما واقع گرایانه این است که نقاط منفی هم بیان شود که در این راستا بحث رکود اقتصادی با وجود تلاش دولت در این راستا جدی است.

راه حل خروج از رکود اقتصادی، نگاه درون گرایانه به ظرفیت ها است

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مهم تر از تلاش برای رفع تحریم ها، نگاه درون گرایی به مسأله است، اظهار داشت: همانگونه که رهبری فرمودند نگاه باید به درون باشد و با برداشتن موانع از سر راه کارآفرین ها آنها را به ادامه فعالیت تشویق کنیم.

استیضاح وزیر علوم اقدامی تاریخی و بجا از سوی مجلس بود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مشکل دیگر دولت یازدهم را مسأله وزارت علوم خواند و تصریح کرد: این مسأله به گونه ای در حال پیشرفت بود که راه را برای فتنه گران سال 88 باز کرد و می رفت تا فتنه جدیدی آغاز شود، اما خوشبختانه مجلس با اقدام به موقع مبنی بر استیضاح وزیر علوم، عمل جراحی بجا و اقدامی تاریخی انجام داد که از این حرکت قدردانی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات دوباره اسرائیل کودک کش اشاره و خاطرنشان کرد: بنا به قول سید حن نصرالله، ارتش اسرائیل ارتش جنگنده نیست بلکه ارتش کودک کش است که در حملات اخیر خود صدها کودک را به شهادت رسانده است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با بیان این که گرچه با وساطت مصر آتش بس چند روزه صورت گرفت، اما دوباره رژیم صهیونیستی به سبب این که غزه در تحریم بماند، آتش بس را نقض کرد، تصریح کرد: متأسفانه مجامع بین المللی در این خصوص تنها ابراز تأسف کردند و هیچ اقدام عملی برای محکومیت اسرائیل غاصب انجام ندادند.

آیت الله حیدری افزود: بشریت و صاحبان وجدان های بیدار باید همراهی کنند و با مردم مظلوم فلسطین همبستگی داشته باشند.

حمایت از طرح تفکیک جنسیتی

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به اقدامات مطلوبی که در تهران و اهواز در راستای تفکیک جنسیتی در ادارات انجام شد، بیان داشت: شهردار تهران در این اقدام پیشقدم بود و مراجع هم حمایت کردند؛ گرچه شهردار تهران دراین خصوص قانونی که مدت ها بر زمین مانده بود را اجرایی کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بنا به اعلام معاون سیاسی استانداری خوزستان در مواردی که ضرورتی وجود ندارد تفکیک جنسیتی انجام خواهد شد، گفت: ما هم از این تصمیم حمایت می کنیم و از مسؤولان متدینی که در راستای ترویج ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر گام بر می دارند قدردانی می کنیم.

وی در پایان از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به سبب ترویج فرهنگ تولید نسل تشکر کرد و گفت: خوشبختانه معاونت بهداشتی این دانشگاه اقدامات خوبی انجام داد و مشاوران را به گونه ای آموزش داد تا زوج های جوان را نسبت به فرزندآوری و انجام سنت رسول الله تشویق کنند.
:
:
:
آخرین اخبار