تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۶۸۹۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکید بر تاسیس تعاونی آموزشگاه‌های آزاد هنری
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بر ضرورت تاسیس و راه‌اندازی تعاونی آموزشگاه‌های آزاد هنری در خوزستان تاکید کرد.

همایون قنواتی در نشست شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد استان اظهار کرد: با توجه به این که بخش زیادی از اعتبارات حوزه فرهنگ و هنر استان به دلیل نبود تعاونی فرهنگی هنری جذب نمی‌شود راه‌اندازی تعاونی‌های فرهنگی هنری در استان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت آموزشگاه‌های آزاد پیشنهاد تاسیس تعاونی در این مجموعه را عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی تعاونی بخشی از مشکلات آموزشگاه‌های آزاد از این طریق قابل حل است.

قنواتی با بیان این که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این بخش حمایت‌های ویژه خود را دریغ نخواهد کرد افزود: این تعاونی در ابتدا به صورت پنج نفره راه‌اندازی شود و سپس اقدام به عضوگیری کند.

وی همچنین بر ضرورت صلاحیت مدرسان آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این راستا نظارت‌ها باید افزایش یافته و ضمن سرکشی به آموزشگاه‌ها زمینه‌های تخلف آنها را بررسی کرد.

ريیس شورای نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری خوزستان با اشاره به تعیین پنج نفر به عنوان امین شورای نظارت برای سرکشی به آموزشگاه‌ها تاکید کرد: آموزشگاه‌هایي که از مربیان فاقد صلاحیت استفاده می‌کنند باید شناسایی شوند .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به نظر اعضا در خصوص ضعیف بودن برخی آموزشگاه‌های آزاد و ضرورت دخالت اداره کل ارشاد تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد فضای رقابتی میان آموزشگاه‌ها نمی‌شود.

قنواتی با بیان این که ورود به این مجموعه شائبه‌هایی را به دنبال خواهد داشت افزود: نگاه ما به آموزشگاه‌ها نگاه حداقلی است و این هنرجو است که تشخیص می‌دهد به کدام آموزشگاه مراجعه کند.

وی با اشاره به این که دخالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مقوله نه درست و نه قانونی است گفت: ما مسؤول رقابت بین آموزشگاه‌ها نیستیم و نمی‌توانیم برای بخش خصوصی تعیین تکلیف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر این که فضا برای فعالیت تمام افراد دارای صلاحیت قانونی وجود دارد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نتیجه رسیده که اعطای مجوزهای تاسیس آموزشگاه‌ها را به خود استان‌ها واگذار کند.

او همچنين به وضعیت خوزستان در خصوص تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری اشاره کرد و گفت: در این بخش استان خوزستان دارای اختلاف زیادی با استان‌های مشابه از لحاظ جمعیت است.

قنواتی با اشاره به اهمیت توسعه حوزه فرهنگ و هنر در استان افزود: سخت‌گیری‌های زیاد در این مساله آسیب‌های جدی به استان وارد می‌کند.

وی گسترش آموزشگاه‌های آزاد هنری را از منویات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان برشمرد و گفت: نباید مانع از فعالیت افرادی شویم که با وجود داشتن صلاحیت‌های لازم تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار