تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۸۹۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان خبر داد ؛
افتتاح نخستین کارخانه شکر طعم‌دار کشور در خوزستان
معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از افتتاح نخستین کارخانه شکر طعم‌دار کشور توسط این شرکت خبر داد.

حسین آمیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفته دولت با حضور معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار و فرماندار کارون و امام جمعه شهرستان کارون، کارخانه شکر طعم‌دار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این کارخانه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به پایان رسید که با بهره‌برداری از آن برای 10 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اضافه کرد: تولید شکر طعم‌دار برای نخستین‌بار در ایران توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان صورت می‌گیرد که این نوع شکر در راستای تنوع بازار شکر از اهمیت خاصی برخوردار است.

آمیلی با بیان اینکه این کارخانه بنا دارد که در فاز نخست، 600 تن شکر طعم‌دار در سال تولید کند، عنوان کرد: از ویژگی‌های این کارخانه، عدم استفاده از اسانس‌های مصنوعی و استفاده از پودر طبیعی طعم‌دهنده‌هاست.

وی با بیان اینکه کاربردهای شکر طعم‌دار در بیسکویت، کیک، بستنی، انواع شربت و نوشیدنی‌هاست، گفت: این محصول تاکنون در مقیاس صنعتی در کشور تولید نشده و در سایر کشورها نیز به عنوان یک محصول جانبی و مکمل در کارخانجات تولید انواع شکر و یا تولیدکنندگان محصولات غذایی مانند نوشابه، آب‌نبات، شکلات و... تولید می‌شود.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان تصریح کرد: امروزه مصرف شکر طعم‌دار در کنار سایر شیرین کننده‌ها در دنیا افزایش یافته و در برخی از کشورهای پیشرفته جهان این محصول با بیش از 62 طعم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

آمیلی در پایان افزود: می‌توان به طعم شکرهای تولیدی این شرکت شامل هل، زنجبیل، دارچین، لیمو و... اشاره کرد.
:
:
:
آخرین اخبار