تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۹۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیام وزیرارشاد به جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع)
متن نامه وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در محل یادمان شهدای شلمچه قرائت شد.

ظهر امروز، نامه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) توسط همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا(ع) در محل یادمان شلمچه قرائت شد.

در این نامه آمده است: ایران دیرینه ما گوهری آسمانی در سینه دارد، قلبی تپنده که آب حیات را به جای جای ایران از کوچک‌‌ترین روستا‌ها تا بزرگ‌ترین شهر‌ها می‌فرستد.

در ادامه آورده شده است: قلب ایران در خراسان می‌تپد و رشته الفت و ارادت به ساحت رضوی را در همه جا می‌‌گستراند و عطر عاشقی را در همه بوستان‌ها می‌‌پراکند، تا درک معرفت و مهارت آستان علی‌بن موسی الرضا(ع) میسر شود و ظرفیت‌های نهفته را شکوفا سازد.

در ادامه نامه بیان شده است: هزاران هزار استعداد نهفته و سینه سرشار از اشتیاق به روح آستان رضوی به این رشته پیوسته‌اند و به منصه ظهور رسیده‌اند و امروز گلچینی ارزشمند از آثار ادبی و هنری که در ساحت مقدس فرهنگ ادبی فراهم آمده حاصل این استعداد‌ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه نامه ابراز داشته است: چه شگفت‌آور است مشاهده انبوه نوجوانان و جوانانی دلبسته به معارف رضوی، که در بستر جشنواره امام رضا(ع) شناسایی و معرفی شده و به خلاقیت و شکوفایی رسیده‌اند و برای تعالی این مرز و بوم آثار ادبی و هنری کم‌نظیری خلق کرده‌اند.

در ادامه نامه وزیر فرهنگ و ارشاد آمده است: بی‌تردید جشنواره امام رضا(ع) نهال طیبه‌ای‌ است که در دوازدهمین دوره خود تبدیل به درخت تناوری شده که در سایه‌سار آن هزاران ادیب و هنرمند سر برآورده که مورد تفاخر این مرز و بوم هستند و این از عنایت ثامن‌الحجج و دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان جشنواره است که توفیق خدمت در راستای احیای امر امام را یافته و از این بابت راضی هستند.

در ادامه عنوان شده است: امسال دوازدهمین سال آغاز جشنواره امام رضا(ع) را در حالی جشن می‌گیریم که فتنه‌های مذهبی و قومی با حمایت و هدایت دشمنان قسم خورده اسلام بالا گرفته و موجب نگرانی مسلمانان در تمام جهان شده است.

در این نامه آورده شده است: خدای را سپاس می‌گوئیم که در پناه حرم رضوی با یکپارچگی و اتحاد از گزند این فتنه محفوظ مانده و مردم فهیم و فرهنگ‌پرور با دیانت و دقت جز به تعالی میهن و آیین خود نمی‌اندیشند.

در ادامه نامه آمده است: آغاز دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) را به نام 12 ستاره آسمان امامت و ولایت به فال نیک می‌گیریم و برنامه جشنواره را در دهه کرامت و زادروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌کنیم و ان‌شاءالله با سالروز میلاد با سعادت ثامن‌الحجج ادامه پیدا خواهد کرد.

در پایان نامه آمده است: به توفیق و تعالی این دوره مطمئن هستیم و تلاش‌های ارزشمند و فروتنانه همه دست‌اندرکاران را ارج می‌نهیم و به تمام آنان که در گوشه کنار کشور و خارج از کشور با اشتیاق در حال فراهم آوردن مقدمات برگزاری جشنواره هستند صمیمانه درود می‌فرستیم.

کاروان نمادین امام رضا(ع) صبح امروز از عراق وارد مرز شلمچه شد و مراسم استقبال از این کاروان با حضور مردم و مسئولان شهرهای مختلف استان در محل یادمان انجام گرفت.

قرائت این نامه نیز بخشی از مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام رضا(ع) از کشور عراق به ایران بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار