تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۸۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشریح برخی از اقدامات مهم دولت در خوزستان
فرج اله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تصویب و اجرای اتوبان اهواز به اندیمشک از طریق شوشتر و دزفول و افزایش محدوده منطقه آزاد اروند و الحاق محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر به این منطقه را ازمهمترین مصوبات سفر نخست رییس جمهوری به خوزستان عنوان کرد .

وی به مناسبت هفته دولت در جمع نمازگزاران اهواز با تسلیت شهادت امام جعفرصادق (ع ) و مصیبت های وارده به مردم مظلوم غزه و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی توجهات دولت یازدهم به استان خوزستان را ویژه توصیف کرد و گفت : توقف طرح های بزرگ انتقال آب کارون ، صدور دستور برای مطالعه انتقال آب شرب به مناطق شرق و جنوب شرق استان خوزستان، صدور دستور و تصویب طرح های فاضلاب شهرهای استان خوزستان ازتصمیمات مهم دولت در استان خوزستان است .

وی گفت : این در حالی است که رییس جمهوری در سفر اخیر خود به استان چهارمحال بختیاری تصمیم مهم دیگری برای اجرای راه آهن اهواز به شهرکرد و اصفهان اتخاذ کرد که نقش مهمی در تحول اقتصادی خوزستان بهمراه خواهد داشت . 

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان به برخی از اقدامات و تصمیمات محلی ( استان خوزستان) طی کمتر از یک سال اخیر اشاره کرد و گفت : برای حذف نقاط حادثه خیر جاده های استان خوزستان , تسریع دربهسازی و چهاربانده کرده جاده سوسنگرد به بستان و چزابه و نیز سوسنگرد به هویزه تصمیمات خوبی اتخاذ و دردست اقدام است . 

خبیر افزود: همچنین درجهت فراهم کردن زمینه مناسب برای جذب سرمایه گذاری , رفع مشکلات واگذاری زمین به پتروشیمی و صنایع الومینیوم مسجد سلیمان و نیز برای راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان و تامین اعتبار لازم تصمیمات خوبی گرفته شده است . 

وی جلوگیری از تعطیلی واحد های صنعتی با اخذ تصمیمات موثر، تاکید بر اجرای طرح گردشگری باتوجه به جاذبه های تاریخی و مذهبی استان خوزستان ، پیگیری اجرای حداقل 5 مجتمع بزرگ خدمات بین راهی ، توجه ویژه به ارتقای فرهنگ شهروندی ازطریق اجرای برنامه های مختلف ، اجرای مانور های موفق در زمینه مبارزه با اعتیاد مواد مخدر، بهداشت و محیط زیست و طرح امنیت اجتماعی از دیگر اقدامات خوزستان نام برد. 

خبیر گفت : هم اکنون اجرای طرح های مهم گردشگری درسواحل کارون ، تالابهای استثنایی و بی نظیر خوزستان و سواحل شهرهای بندری در آبادان، خرمشهر و هندیجان ، دریاچه پشت سدها ، منطقه مال آقا در باغملک و سایر برنامه های گردشگری با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان در دست پیگیری داریم. 

معاون استاندار خوزستان گفت : تصمیمات مهم و مصوبات خوبی درخصوص تعمیر و تجهیز مدارس استان باتوجه به شروع سال تحصیلی و جلوگیری از افت آموزشی و ارتقای سطح آموزش در مدارس استان خوزستان و جلوگیری از بازماندگی تحصیلی اتخاذ گردیده است . 

خبیر توجه ویژه به برگزاری مراسم و اجلاس های مذهبی ازجمله اجلاس پیرغلامان حسینی , اجلاس نماز و توجه به کاروانهای راهیان نور توجه ویژه به رشد کیفی رسانه ها درخوزستان و تعامل با احزاب ، جمعیت ها و تشکل های سیاسی ، توجه ویژه به جلب مشارکت مردم در امور مربوط از طریق تشویق آنان به ایجاد سازمانهای مردم نهاد ، توجه به ایمنی راههای درون شهری و برون شهری ، گسترش فضاهای فرهنگی و هنری و توجه به گسترش ورزش در استان خوزستان را ازدیگربرنامه های استان درآینده عنوان کرد. 

خبیر در ادامه سخنان پیش از خطبه های خود به موفقیت ها و دستاورد مهم دولت تدبیر و امید در حوزه های اقتصادی و سیاست خارجی اشاره کرد . 

وی مبارزه با تورم و کنترل سرعت رشد قیمت ها ، خروج از رکود و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ازطریق افزایش حامل های انرژی را از اهم برنامه های موفق دولت درحوزه اقتصادی نام برد. 

وی گفت : تورم از 43 درصد شروع کار دولت جدید به 34 درصد در پایان سال 92 رسید و در حال حاضر با گذشت 5 ماه از ساال جدید به زیر 25 درصد رسیده است . 

خبیر گفت : تعطیلی یا کاهش سطح فعالیت واحد های تولیدی و بنگاههای اقتصادی از مشکلات جدی است که دولت با آن روبرو بوده و هست و یکی از برنامه های دولت توجه خاص به این موضوع و راه اندازی چرخ اقتصاد از طریق رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی و کمک به آنهاست . 

وی گفت : تبدیل رشد منفی 5.5 درصد درپایان سال 93 و تلاش درجهت کسب رشد مثبت اقتصادی در پایان 94 از برنامه های مهم دولت است . 

خبیر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از طریق افزایش حامل های انرژی از عملکرد مهم دولت برشمرد و گفت : تجربه نشان داده است که هرنوع افزایش قیمتی در اقتصاد بیمار ما می تواند باعث رشد سرسام آور قیمت ها شود و دولت توانست ضمن اجرای این مرحله به کنترل تورم با همکاری مردم عزیر نایل آید قدم بزرگی است . 

معاون استاندار افزود: شاید اگر دولت بتواند یارانه خانواده های غیرنیازمند را قطع کند فرصت و امکان مناسبی برای برنامه ریزی و اجرای طرح های خود پیدا کند . 

خبیر اجرای شجاعانه موفق تحول نظام سلامت از محل مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، تلاش در جهت حل مشکلات مجود در روابط خارجی و شکستن تحریم های ظالمانه ، انجام وظایف و تکالیف برمبنای قانون و انصباط مالی و اداری هماهنگی مناسب با سرقوا و نقد پذیری را ازشاخص های عملکرد موفق دولت یازدهم نام برد . 

وی گفت : دولت همواره از نقد و نه تخریب استقبال کرده است و نقد عالمانه افراد و گروههای مختلف اجتماعی می تواند در تصحیح رفتار و عمل دولت موثر باشد و فضای باز رسانه‌ای در همین راستا قابل ارزیابی است . 
:
:
:
آخرین اخبار