تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۶۸۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرجی 88 درصدی در هوای 48 سانتی‌گرادی
رطوبت 88 درصدی هوا (شرجی) توام با گرمای 48 سانتی گرادی، روز یکشنبه شهروندان آبادان و خرمشهر را خانه نشین کرد.

هوای شهرهای آبادان و خرمشهر در دو روز گذشته با ثبات و البته گرم بود ولی از نخستین ساعت های بامداد یکشنبه رطوبت هوا تا 88 درصد بالا رفت.

در زمان حاضر مردم شهرهای جنوبی خوزستان به دلیل شرجی هوا برای تردد در خیابان ها و انجام امور روزمره با مشکل مواجه هستند و فقط برای کارهای ضروری به بیرون از منزل می روند.

قطعی مکرر آب و برق نیز در برخی از مناطق آبادان و خرمشهر مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است. 

رییس اداره هواشناسی آبادان گفت: تا اواخر هفته جاری به دلیل جنوبی بودن جهت جریان های هوا شاهد افزایش رطوبت و پدیده شرجی در شهرهای جنوبی خوزستان خواهیم بود.

سعید ابراهیمیان روز یکشنبه اظهار کرد: همان طور که انتظار می‌رفت با جایگزینی جریان‌های جنوبی و مرطوب سطح زمین دوباره با وضعیت شرجی در استان مواجه شدیم.

وی افزود: این وضعیت در بخش های جنوبی استان تا اواخر هفته جاری ادامه دارد و ممکن است سبب مه رقیق صبحگاهی شود.

رییس اداره هواشناسی آبادان حداکثر دمای هوای این شهر در 24 ساعت گذشته را 48 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و گفت: دمای هوای آبادان در پایین ترین حد خود 29 درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

وی دید افقی را چهار هزار تا هشت هزار متر اعلام کرد و افزود: بیشترین میزان رطوبت در 24 ساعت گذشته در آبادان 88 درصد ثبت شد.

وی جهت باد را جنوب غربی تا جنوب شرقی و سرعت آن را 30 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: ارتفاع موج دریا به 120 سانتی متر می رسد.

پدیده شرجی از شب گذشته(شنبه) بیشتر نقاط استان خوزستان را در برگرفته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار