تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور رئیس جمهور؛
4 پروژه صنعت هوایی کشور رونمایی شد
دقایقی پیش با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از چهار پروژه صنعت هوایی کشور رونمایی شد.

همزمان با هفته دولت و روز صنعت دفاعی از 4 پروژه صنعت دفاعی (پهپاد ره‌گیر کرار 4، موشک قدیر، موشک کروز دریایی نصر بصیر، پهپاد فوتوگرامتری مهاجر4) با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

اطلاعات مربوط به چهار پروژه صنعت هوایی که با حضور رییس جمهور مراسم رونمایی آن برگزار شد به شرح زیر است:

پهپاد کرار 4 : این پهپاد مأموریت رهگیری هوایی پرنده‌های متجاوز را بر عهده دارد و نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن پهپاد رهگیر کرار 4 قابلیت‌های عملیاتی متنوع‌تری را برای پدافند هوایی در ارتفاع بالا و دفاع از حریم هوایی کشور خواهند داشت.

موشک قدیر: قدیر نسل جدیدی از موشک‌های کروز جمهوری اسلامی ایران که تا برد 300 کیلومتر اهداف دریایی دشمن را با قدرت تخریب بالا منهدم می‌کند، است.

موشک قدیر همچون دیگر موشک‌های هم‌خانواده خود امکان شلیک از ساحل و شناورها را دارد و مزیت عملیاتی برجسته موشک قدیر، امکان پرتاب آن با سامانه‌های موشکی قبلی است که انعطاف و توان عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد و دستاورد دفاعی قدیر ساخت دستان بلند مدافعان حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران است که در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده‌ است.

موشک کروز دریایی نصر بصیر: نصر بصیر موشک کروز دریایی است که علاوه بر قابلیت چالاکی و قدرت عملیاتی با داشتن سر جستجوگر بدون انتشار، به ویژگی‌ عملیات در سکوت و هوشمندی نیز مجهز شده است، این دستاورد جدید که حاصل کار دانشمندان وصنعتگران سازمان صنایع هوایی است بر توان دفاع دریایی نیروهای مسلح پرافتخار جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید.

پهپاد فوتوگرامتری مهاجر4 (سامانه نقشه‌برداری هوایی): نقشه‌برداری هوایی با پهپاد قابلیت برجسته‌ای است که توسط محققان و صنعتگران سازمان‌های جغرافیایی و صنایع هوایی وزارت دفاع با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی به منصه ظهور رسیده است. پهپاد فوتوگرامتری مهاجر4 قادر است نقشه‌های هوایی را با کاربری نظامی و غیرنظامی در اختیار کاربران قرار دهد . مهاجر4 پهپاد پیشرفته و مطمئنی است که برای نخستین بار توانمندی‌های خود را در نقشه‌برداری هوایی در خدمت دفاع و توسعه ملی کشور قرار می‌دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار