تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۹۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان:
درآمد کل خوزستان ۷۳۹ میلیارد تومان بوده است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، درآمد کل استان ۷۳۹ میلیارد تومان بوده است.

مسعود صدری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: از ابتدای امسال تا تیرماه درآمد بین دستگاه‌های 19گانه استان خوزستان 739 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه امسال باید 2 هزار و 400 میلیارد تومان درآمد وصولی استان باشد افزود: در چهار ماهه نخست سال جاری 800 میلیارد تومان باید وصول کرده که تاکنون 739 میلیارد تومان محقق شده که معادل 92 درصد سهیمه چهار ماهه وصول شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد: وزن درآمدهای 89. 5 درصد درآمد مالیات است که از نظر ارزی درآمد‌ها 48. 5 درصد ارزش افزوده آن 22 درصد مالیات شرکت‌ها، 14 درصد حقوق بخش دولتی، 6. 6 حقوق بخش خصوصی و کمتر از پنج درصد مالیات مشاغل است.

* سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان

صدری با بیان اینکه سال گذشته استان خوزستان در دریافت مالیات پس از استان‌های تهران و اصفهان در جایگاه سوم قرار دارد عنوان کرد: تصور اینکه می‌گویند خوزستانی‌ها بیشترین مالیات را می‌دهند درست نیست بلکه به دلیل اینکه بافت این استان اقتصادی بوده، مالیات دریافت می‌شود.

وی از برگزاری سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خبر داد و افزود: 482 فرصت سرمایه گذاری از سوی دستگاه‌های اجرایی استان معرفی شد که 43 فرصت میراث فرهنگی، 20 فرصت منطقه ویژه اقتصادی امام، 54 فرصت صنایع معدن و تجارت، 20 فرصت شرکت شهرک‌های صنعتی، 204 فرصت منطقه آزاد اروند، یکصد و سه فرصت جهاد کشاورزی، 18 فرصت برق منطقه‌ای، 20 فرصت سازمان آب و برق استان خوزستان مجموعه این 482 فرصت را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری این فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ریال 8 هزار و 571 میلیارد تومان و از نظر ارزی نیز 2 میلیارد و 816 میلیون دلار خواهد بود.

صدری با بیان اینکه با راه اندازی این فرصت‌های شغلی می‌توان به صورت مستقیم 20 هزار و 849 شغل و 26 هزار و 683 شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرد ادامه داد: دستگاه‌ها باید به دنبال سرمایه گذاری باشند تا این پروژه‌های اجرا شوند.

این مدیر کل بیان کرد: از 339 پروژه تاکنون 73 پروژه در حد تفاهمنامه با سرمایه‌گذار است، 22 پروژه در مرحله عقد قرارداد و 244 پروژه در حال اجرا هستند.

وی بیان کرد: حجم ریالی این پروژه‌ها 12 هزار و 336 میلیارد تومان و از نظر ارزی 11 میلیارد و 136 میلیون دلار خواهد بود.

* سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان

صدری در خصوص سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استان خوزستان گفت: تاکنون 12 هزار و 274 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داخلی، از 11 میلیارد و 136 میلیون دلار نیز 8 میلیارد و 561 میلیون دلار سرمایه‌‌گذاری ارزی داخلی بوده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: 62 میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری خارجی نیز 2 میلیارد و 575 میلیون سرمایه‌گذاری ریالی ارزی خارجی است.

این مدیر کل عنوان کرد: از سال 86 تا 92 نیز سپرده‌های بانک‌های خوزستان 13 هزار و 860 میلیارد تومان بوده است و 5 هزار و 240 میلیارد تومان تسهیلات ارائه داده که بدون لحاظ کردن بانک‌های تجاری 37. 82 درصد می‌شود.

صدری در خصوص آمار خرید کالا تا تیرماه امسال توسط دستگاه‌های اجرایی استان اضافه کرد: از کل معاملات دستگاه‌های اجرایی استان 567 میلیارد تومان از درون استان و 191 میلیارد و 800 میلیون تومان از بیرون استا‌ن هستند.

* بخشنامه استاندار مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی

وی گفت: با وجود اینکه در استان خوزستان کالا‌ها وجود دارد و علت آنکه از بیرون بیشترین خرید انجام می‌شود فرآیند مناقصه‌ها و شانس تولید کننده کالا در درون استان پایین بوده است.

این مدیر کل به بخشنامه استاندار مبنی بر استفاده از تولیدات داخلی استان اشاره کرد و افزود: در حال آمارگیری دستگاه‌های اجرایی هستیم و تا 15 شهریورماه جاری مهلت آن به پایان خواهد رسید و تاکنون هیچ شرکت غیردولتی آمار خود را ارائه نکرده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در پایان اظهار کرد: پس از آمارگیری نیز این اطلاعات در اختیار استاندار خوزستان قرار خواهد گرفت و با تصمیم وی با دستگاه‌هایی که از این بخشنامه پیروی نکردند برخورد خواهد کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار