تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۹۰۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای 4 طرح عمرانی و رفاهی در فرودگاه آبادان
مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان از اجرای چهار طرح عمرانی و رفاهی در این فرودگاه خبر داد.

محمدرضا رضایی به اهمیت ایمنی در فرایند انجام کار در فرودگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای بهینه در دسترس و عملیات بهسازی موتورخانه برق اضطراری فرودگاه در دو گام ساختمانی و عملیاتی انجام شد.

وی گفت: این طرح با اعتباری افزون بر 650 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه های کشور در راستای بهبود و افزایش سطح ایمنی فرودگاه آبادان اجرا شد.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان اضافه کرد: اقداماتی نظیر ایجاد و احداث اتاق منابع ذخیره سوخت، نصب سقف کاذب، بهسازی سیستم روشنایی، بهسازی کامل و نصب درپوش کانال های هدایت کابل ها و رنگ آمیزی در بخش ساختمانی این طرح انجام شد که تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی فضا داشت.

وی گفت: اجرای عایق نسوز و ضد برق گرفتگی در پست های برق، احداث اتاق ترانس ها، تعویض و تعمیر لوله های اگزوز دستگاه های ژنراتورهای برق اضطراری، عایق بندی لوله ها و تعویض کامل لوله های سوخت رسانی در بخش عملیاتی طراحی و اجرا شد.

رضایی ایجاد و احیای فضای سبز فرودگاه بین المللی آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند را یادآور شد و افزود: این طرح در سه بخش بلوار ورودی، پارکینگ خودرویی و اپرون در حال اجرا است.

وی با اشاره به کاشت هفت هزار و 100 اصله نهال و بیش از 800 جعبه گل برای توسعه، ایجاد و احیای فضای سبز فرودگاه اظهار کرد: این عملیات با اجرای تغییر کالبد فیزیکی محوطه پارکینگ فرودگاه کلید خورد و با رویکرد زیباسازی، برنامه ریزی و اجرا گردید.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان افزود: آبیاری این فضا در راستای صرفه جویی در مصرف آب به روش قطره ای انجام می شود.

وی از آغاز احداث استخر جدید ذخیره آب ایستگاه ایمنی زمینی در فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان خبر داد و افزود: این استخر با پیگیری های متعدد و همکاری اداره کل ایمنی و آتش نشانی تایید و اجرا می شود.

رضایی با اشاره به ظرفیت هفت برابری این استخر نسبت به استخر قدیمی گفت: نیاز آب ایستگاه و نگرانی تامین آب خودروهای ایمنی زمینی در هنگام سانحه با ساخت این استخر رفع می شود.

وی نصب سیستم هواساز با ظرفیت960 هزار BUT در سالن ترمینال فرودگاه آبادان را یادآور شد و افزود: این سیستم به منظور افزایش توان سرمایشی در فصل گرما و ارتقای سطح خدمات رسانی به مسافران از محل اعتبارات شرکت فروگاه های کشور خریداری و نصب شد.

مدیر فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان اظهار کرد: این سیستم قادر به ایجاد سرما برای فضایی بیش از سه هزار مترمربع می باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار