تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۹۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۴ کشور جهان تا سال 2030 پیر می‌شوند
تا سال 2030 جمعیت قشر سالمند 34 کشور جهان به بیش از 20 درصد از کل جمعیت آن خواهد رسید.

بر اساس آمارهای موجود، در حال حاضر 3 کشور آلمان، ژاپن و ایتالیا دارای بیش از 20 درصد سالمند هستند که سهم قابل توجهی از ججمعیت این کشورها را تشکیل می دهند.
 
از سوی دیگر تا سال 2015 کشورهای یونان و فنلاند نیز به جمع این کشورها اضافه خواهند شد و جمعیت سالمند این کشورها نیز از مرز 20 درصد کل جمعیت آنها خواهد گذشت.
 
به گزارش سی ان ان، تا سال 2020 تعداد کشورهای با نرخ سالمند بیش از 20 درصد در جهان به 13 کشور افزایش خواهد یافت که همچنان آمار بالایی نخواهد بود. اما، بر اساس آمارها، در سال 2030 بیش از 20 درصد از کل جمعیت 34 کشور جهان را سالمندان تشکیل خواهند داد.
 
بر همین اساس در سال 2030، کشورهای بزرگی مانند آمریکا، کانادا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، و سوئد نیز به جمع کشورهای سالمند خواهند پیوست.
 
افزایش جمعیت سالمند کشورها تبعات مختلف اقتصادی را برای آنها به همراه خواهد داشت. این رخداد جمعیتی نه تنها با کاهش نیروی کار و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی همراه خواهد بود، بلکه بدلیل نیاز به افزایش بودجه های بهداشتی و حمایتی برای این سالمندان، اقتصاد کشورها به میزان قابل توجهی تحت تأثیر این بحران قرار خواهد گرفت.
 
سهم قابل توجهی از کشورهای در حال پیر شدن را کشورهای اروپایی و آمریکایی تشکیل می دهند به گونه ای که از آسیا تنها کشورهای کره جنوبی، نیوزیلند، و سنگاپور در سال 2030 به جمع کشورهای پیر افزوده خواهند بود.
 
بر همین اساس پیش بینی می شود کشورها پیر در این سالها، با بحران پیری جمعیت، کاهش نیروی کار، بحران پرداخت مستری سالمندان و تأمین هزینه های پزشکی و حمایتی جمعیت پیر خود روبرو شوند که همه این موارد می تواند رشد اقتصادی آنها را به شدت تحت تأثیر قراردهد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار