تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۹۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پاكسازي آلودگي‌های نفتي منطقه شاوور
مدير كل مديريت بحران خوزستان گفت: آلودگي‌هاي ناشي از تركيدن لوله نفت شوش به اهواز ظرف دو هفته آينده پاكسازي مي‌شود.

غلامرضا اخوان صباغ امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز با اشاره به حادثه تركيدن لوله نفت شوش به اهواز اظهار داشت: بر اساس مصوبه كميته بحران خوزستان مقرر شده شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب حداكثر ظرف دو هفته آينده
آلودگي‌هاي ناشي از اين حادثه را شامل محل حادثه، مسير و حاشيه رودخانه شاوور پاكسازي كند.
وي افزود: وقوع اين حادثه همراه با آتش‌سوزي بوده و عمده نفت خروجي از لوله سوخته است، اما مقداري از نفت وارد رودخانه شاوور شده است.
اخوان صباغ ادامه داد: نفت‌‌ رها شده در رودخانه با كمك اداره بنادر و دريانوردي و با نصب بوم هاي جاذب در رودخانه در حال جمع آوري است.
وي خاطرنشان كرد: مقطعي از رودخانه شاوور كه حادثه در آن رخ داده منبع تامين آب شرب نيست و با اين حادثه آب شرب هيچ نقطه‌اي تحت تاثير قرار نگرفته است، اما اين رودخانه محل تامين آب كشاورزي از سدهاي تنظمي خيرآباد و شاوور است كه بايد زمين هاي كشاورزي كه تحت تاثير حادثه قرار گرفته‌اند بررسي و خسارات احتمالي برآورد شود.
اين مقام مسئول گفت: اين حادثه در لوله نفتي كه نفت توليدي واحد بهره برداري لب سفيد شمال دزفول و واحد بهره برداري قلعه نار شمال انديمشك را از طريق لوله 20 اينچ به واحد بهره برداري مارون در نزديكي اهواز منتقل مي‌كرد، رخ داد.
به گفته وي، دليل اين حادثه در دست بررسي است و قرار است پس از بررسي توسط شركت ملي مناطق نفت‌خيز اعلام شود.
وي قدمت اين لوله انتقال نفت را بيش از 40 سال عنوان كرد و افزود: با اين حال اين لوله از وضعيت خوبي از لحاظ استحكام برخوردار بوده است.
اخوان صباغ خاطرنشان كرد: ظرفيت انتقال اين لوله 40 هزار بشكه نفت در روز بوده است.
:
:
:
آخرین اخبار