تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد ؛
افزایش یک دروازه مرزی دیگر در مرز شلمچه
فرماندار خرمشهر از افزایش یک دروازه مرزی دیگر در مرز شلمچه خبر داد.

عبدالله حسینی امروز از افزایش یک دروازه مرزی دیگر در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این آرامش می‌‌تواند موجب رونق و سازندگی بیشتر شود.

وی شلمچه را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم توسعه شهری خواند و عنوان کرد: شلمچه یکی از مرزهای مهم در زمینه صادرات به کشور عراق است که با وجود اتفاقات اخیر در عراق، تنها مرزی بوده که از لحاظ اقتصادی فعال است.

فرماندار خرمشهر گفت: روزانه یک‌هزار و 200 کامیون کار تخلیه و بارگیری در عراق را انجام می‌دهند، که برای تسهیل در روند صادرات، تعداد دروازه‌های مرزی را از یک دروازه، به دو دروازه افزایش داده‌ایم.

حسینی ادامه داد: امیدواریم به مدد وجود منطقه آزاد اروند شاهد صادرات بیشتر از مرز شلمچه بوده و در مسیر توسعه صادرات غیرنفتی به کشور عراق و حتی کشورهای آسیای میانه گام برداریم.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی خرمشهر همه عزم خود را برای رفع مشکلات جرم کنند، اضافه کرد: مردم مشکلات موجود را اعلام کنند و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشند.

*سرمایه گذاری امن و سودآور در اروند

وی با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در زمینه سرمایه گذاری در منطقه بیان کرد: این سازمان زمینه سرمایه گذاری اقدامات بسیاری اجرایی کرده که از این میان می‌توان به دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی همچون فراهم سازی بستر در زمینه نفت، پتروشیمی و حفاری اشاره کرد.

حسینی با اعلام حمایت از سرمایه گذاران عنوان کرد: در راستای رونق اشتغال و توسعه شهری در انجام وظایف کوتاهی نخواهیم کرد.

فرماندار خرمشهر اظهار کرد: برای حمایت از سرمایه گذار، تمام دستگاه‌های شهری همچون شهرداری را ملزم کرده‌ایم که با سرمایه گذار در زمینه‌های مختلف همکاری داشته باشند.

وی ادامه داد: کار هدایت‌گری از وظایف فرمانداری و دستگاه‌های دولتی است که تاکنون در این رابطه کوتاهی نشده و شاهد روند خوبی بوده‌ایم.

*سرمایه گذاری در زمینه زیباسازی ساحل

وی اضافه کرد: کل محدوده عملیاتی زیباسازی ساحل کارون در خرمشهر، در محدوده پل جهان آرا و پل سوم خرداد و حد فاصل پل به سمت شرکت کشتی سازی اروندان است.

حسینی با تاکید بر اینکه اقدامات گردشگری و توریستی خصوصا در بخش خدمات، می‌تواند بخش زیادی از مشکل اشتغال جوانان را رفع کند، خاطرنشان کرد: این اقدامات پروسه‌ای دو تا سه ساله را طی خواهد کرد.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان در ادامه به احداث دیوار ساحلی پرداخت و اظهار کرد: تفاهمنامه‌ها مبادله شده و از نظر مالی که بخش اصلی موضوع است، مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: اعتبارات احداث دیوار ساحلی تامین شده و مرحله مطالعات را سپری می‌کند.

*لزوم توجه به گفته‌های مسئولان نظام در مورد منطقه آزاد

حسینی، منطقه آزاد را کاری بزرگ و رسیدن به آرمان‌های آن را زمان‌بر خواند و تاکید کرد: باید تمام اقدامات منطقه آزاد با برنامه و کار کار‌شناسی صورت گیرد تا به مشکل برنخوریم.

وی اضافه کرد: مناطق آزاد باید به سیاست‌های کلی بیاندیشند که کل منطقه و در ‌‌نهایت کل کشور منتفع شود.

فرماندار خرمشهر، شهروندان را از توجه به برخی صحبت‌ها و فرافکنی‌های بی‌اساس در مورد منطقه آزاد نهی کرد و گفت: باید تمام توجه به گفته‌های مسئولان نظام معطوف و به این نکته توجه کرد که، رئیس جمهور زمانی که خرمشهر و آبادان را منطقه آزاد را اعلام کرد به طور حتم برنامه‌ای مدون برای آن در نظر گرفته شده است.

*خرمشهر دارای پتانسیل‌های بسیار برای رفع معضل اشتغال

بالا‌ترین نماینده دولت در خرمشهر در ادامه سخنان خود به معضل بیکاری و بحث اشتغال در منطقه نیز اشاره کرد و افزود: اعتقاد بر این است که شهرستان خرمشهر پتانسیل‌های بسیار خوبی، برای ایجاد اشتغال بیشتر و حل این معضل دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر اشتغال، استاندار توصیه‌ها و تاکیدهای بسیار خوبی به متولیان کار داشت و از آن‌ها خواست با تمام توان در این عرصه ورود کنند.

حسینی در پایان عنوان کرد: استاندار به متولیان اداره‌هایی همچون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت و جهاد کشاورزی توصیه کرده که برنامه‌های اشتغالزایی ارائه کرده تا در راستای اشتغالزایی به‌ویژه در خرمشهر و آبادان برنامه ریزی صورت گیرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار