تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۶۹۱۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسانه‌ها بررسی کنند که عموم مدیران منطقه آزاد اروند چه نسبت فامیلی با همدیگر دارند؟!
رسانه‌ها بررسی کنند که عموم مدیران این سازمان چه نسبت فامیلی با همدیگر دارند چرا که به راحتی می‌توان به عمق شایسته‌سالاری در این سازمان پی برد/ وی در ادامه با اشاره به اینکه اساساً قانون، استفاده از مدیرانی که گرین کارت اقامت در کشورهای خارجی دارند را در پست‌های مهم و حساس منع کرده است، افزود: مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند بایستی به افکار عمومی در این زمینه پاسخ دهد که علت و ضرورت استفاده از چنین نیروهایی چه بوده است؟
ادعای به کارگیری اتباع دیگر کشورها در منطقه آزاد آبادان از آنجا آغاز شد که محمدسعید انصاری، نماینده مردم آبادان در مجلس با بیان اینکه فعالیت فردی که دارای گرین کارت کشور کانادا است و خانواده‌اش نیز هم‌اکنون ساکن آنجا هستند در یکی از معاونت‌های مهم منطقه آزاد اروند غیرقانونی و سوال‌برانگیز است، از رسانه های درخواست کرد که علت بکارگیری این افراد از طرف مسئولان را پیگیری نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اساساً قانون، استفاده از مدیرانی که گرین کارت اقامت در کشورهای خارجی دارند را در پست‌های مهم و حساس منع کرده است، افزود: مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند بایستی به افکار عمومی در این زمینه پاسخ دهد که علت و ضرورت استفاده از چنین نیروهایی چه بوده است؟

انصاری با انتقاد از نحوه به کارگیری نیرو‌ها و انتصاب مدیران در منطقه آزاد اروند اظهار داشت: رسانه‌ها بررسی کنند که عموم مدیران این سازمان چه نسبت فامیلی با همدیگر دارند چرا که به راحتی می‌توان به عمق شایسته‌سالاری در این سازمان پی برد!

در واکنش به سخنان انصاری، عبدالله کعبی، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همه ما ایرانی هستیم و در راستای اهداف نظام گام بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه تمام اعضای هیئت مدیره،‌ مدیرعامل و معاونان این سازمان از فرزندان خوزستان هستند، افزود: هر چند که افراد انگشت‌شماری از سایر شهرهای خوزستان در این سازمان مشغول به کار هستند اما این به معنی نقض قانون نیست.

کعبی، با تاکید بر آنکه تمام اعضای هیئت مدیره،‌ مدیرعامل و معاونان این سازمان تبعه ایران هستند، تصریح کرد: ما حق دخالت در امور خانوادگی افراد را نداریم و نمی‌توانیم برای دیگران تعیین تکلیف کنیم که در کجا و چگونه زندگی کنند.

اما داستان مشکلات نمایندگان آبادان و مدیران منطقه آزاد اروند به اینجا ختم نشد، انصاری در اظهار نظری دیگر با انتقاد از استفاه از مدیران بازنشسته و پروازی در منطقه آزاد اروند گفت: در این زمان بسیاری از مدیران منطقه آزاد اروند بازنشسته و یا پروازی هستند که ما معتقد هستیم که در صورت وجود نیروهای متخصص بومی در منطقه باید از آنها بهره گیری کرد زیرا نه نیروی بازنشسته توان و انگیزه کار کردن دارد و نه نیروی پروازی وقت و حوصله فعالیت شبانه روزی.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند همیشه علاقه عجیبی به استفاده از نیروهای بازنشسته و به عبارتی تاریخ مصرف گذشته دارد، عنوان کرد: این وضع باید اصلاح شود و این منطقه نباید تبدیل به حیاط خلوت مدیران دولتی شود زیرا قرار نیست منطقه آزاد اروند که با پیگیری های چندین ساله به دست آمده تا شهرهای آبادان و خرمشهر را احیا کند به مکانی برای دود کردن اعتبارات تبدیل شود.

نماینده آبادان تاکید کرد: به مدیران ارشد دولت تذکر می دهم مراقب فعالیت های منطقه آزاد باشند تا این دستگاه به مسیر اصلی خود برای خدمت رسانی بازگردد.

چندی پیش نیز جواد سعدون زاده در مراسم جشن ازداواج دانشجویی و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور آبادان با انتقاد از عملکرد مدیران منطقه آزاد اروند در جذب و استخدام نیروهای غیربومی در این سازمان گفت: زمانی که به سازمانی مانند منطقه آزاد می روم و از مدیر عامل می خواهیم که چند نفر را استخدام کنید پاسخ می دهند که استخدامی نداریم. از آنجایی که ما که دستگاه یا تشکیلات اطلاعاتی نداریم بعدها متوجه می شویم ۴۵۰نفر نیرو جذب کردند و ما از آن بی خبر مانده ایم.

وی افزود: نتیجه این کار همین است که آمار بیکاری ما آبادانی ها بالاست و باعث می شود علیرغم همه منابعی که داریم از جهت بیکاری آمارمان از دیگر شهرها بیشتر بشود.

نماینده آبادان تاکید کرد: ما از سال ۸۳دنبال منطقه آزاد شدن بودیم اما الان برخی از این مسئولان با رانت اطلاعاتی و جذب نیروی غیر بومی باعث بیکاری جوانان این شهرستان می شوند.

سعدون زاده در انتها عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد در منطقه آزاد اروند برای انتخابات آینده مشغول تهیه و تدارک هزینه های تبلیغاتی هستند و معلوم نیست چه کار می کنند.

سید حسین دهدشتی دیگر نماینده آبادان نیز با انتقاد از عملکرد مدیران منطقه آزاد اروند اظهار کرد: مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند بارها در جلسات و محافل مختلف از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده‌شان در شهرهای آبادان و خرمشهر حرف می زنند و این در حالی‌ است که تاکنون هیچ مدرک مستند و مستدلی در این خصوص ارائه نشده است.

وی افزود: تاکنون آنچه که در خصوص فعالیت منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر گفته شده کلی‌گویی بوده است و این شیوه بیان مسائل، دغدغه و نگرانی مردم را از بابت نفعی که باید منطقه آزاد عاید مردم می‌کرد و تاکنون چنین نشده است را کاهش نمی دهد.

دهدشتی با اشاره به اینکه طرح های در دست اجرا در منطقه پختگی لازم را ندارند، تاکید کرد: باید روشن‌سازی شود که آن تفاهماتی که بابت سرمایه‌گذاری و کار صورت گرفته چقدر ضمانت اجرایی دارد زیرا امکان دارد که شرکت‌های زیادی در زمینه کار و سرمایه گذاری وارد منطقه شوند اما اینکه چقدر از آنها توانمند باشند و یا کارشان ضمانت اجرایی داشته باشد، مهم است.

به هر حال با بررسی اجمالی اظهارنظرهای اخیر نمایندگان آبادان در خصوص منطقه آزاد اروند به نظر می رسد که این سازمان نیازمند دقت و تأمل بیشتر مدیران ارشد خود در انتخاب سازوکارهای اجرایی موجود می باشد زیرا واضح است که بسیاری از مردم آبادان و خرمشهر جهت رفع محرومیت ها و مشکلات شهرهای خود دل در گرو اقدامات این سازمان دارند.

مرجع/ موج چهارم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
1
11
حرفهای زیبایی میزنن خیلی زیبا. اما ایا سودی برای مردم دارد. این که بیشتر پرسنل منطقه ازاد اروند فرزند مسئولان کشور هستن درست است وهمه این را میدانند. اما چه کسی قرار است به این اوضاع رسیدگی کند.!!!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
5
اینها همش تبلیغاته
مگه عبدالله کعبی کیه
قبلا نماینده محلس نبوده ؟؟
فرید
|
Finland
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
8
این نمایندگان محترم تا الان کجا بودند ؟ ضمنا" به نظر نمی آید در زمان آقای زمانی 450 نفر در منطقه استخدام شده باشد همچنین تا قبل از مدیریت آقای زمانی اصلا اسمی از منطقه آزاد نبود اونجا حیات خلوت مدیران منطقه و نمایندگان محترم بوده الان که دست برخی ها از اونجا کوتاه شده صداشون درآمده البته برخی انتقادها کاملا درسته و آقای زمانی باید اشتباهات گذشته رو اصلاح کنند مانند استفاده از کسانی که مقیم کانادا هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
2
5
حرف زدن آسونه هرکی انتقاد داره با سند ومدرک باید حرف بزنه اگرنه ایراد گرفتن خیلی راحته می شه از صبح تا شب به هرچی که دور وبرته ایراد بگیری بدون هیچ تفکری در تمام کشور اکثر مدیران از خانواده های خود هم استفاده می کنند مهم عملکرد سازمانه نه مسائل حاشیه ایی مثلا درباره به بادادن بودجه خود خوز نیوزکه واقعا به عنوان برند در خوزستان شناخته می شه باید توضیح متفصیر بده
:
:
:
آخرین اخبار