تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۶۹۱۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تکنولوژی، کارون، غیرت، پیروزی!
دکتر علیرضا مخبر دزفولی
پخش کلیپی از خشکی آب زاینده رود در بحبوحه حساسیت بی نظیر مردم شریف خوزستان نسبت به طرح غیر کارشناسی انتقال آب کارون به اصفهان و تصمیم توأم با تدبیر دولت تدبیروامید در توقف این طرح در برنامه نود ،باعث واکنش یکپارچه و عمومی خوزستانی ها به این برنامه پرطرفدار شد.این واکنش ها و نتیجه آن حاوی چند پیام مهم بود:

1- فارغ از این که نیت تهیه کننده و مجری باهوش این برنامه چه بود واکنش همراه با وحدت و غیرتمندی مردم خوزستان اتفاقی مبارک و موثر است زیرا این مردم صبور و کم توقع نشان دادند در عین توجه به منافع ملی، در دفاع از هویت و منافع خوزستان لحظه ای تردید نمی کنند.

2- انتقال پیام،اطلاع رسانی و استفاده نجیبانه از تکنولوژی در تحلیل حرکت برنامه نود و نوع مقابله قانونی و رسانه ای با آن، نشان داد که ظرفیت فضای مجازی تا چه حدی است و چقدر مسئولین فرهنگی می توانند از این ابزار سریع الانتقال و موثر در ترویج مبانی دینی و فرهنگی و ارزشی استفاده کنند و به جای فیلترینگ و برخوردهای سلبی کمی هم نگاه فرصت محور و نه تهدیدی به این ابزارهای مهم رسانه ای در جهان داشته باشند.

3- بدون تردید حتی یک خوزستانی نیست که منافع بومی را بر منافع ملی ترجیح دهد .این مردم همان مردمی هستند که 8 سال حماسه بی نظیر دفاع مقدس را میزبانی و حمایت همه جانبه کردند و سینه شان را سپر کردند و تیرهای کینه را به جان خریدند تا ایران و ایرانی سرفراز بماند، ولی خشک کردن تنها رود دارای حیات ایران برای زنده کردن رودی دیگر ،حرکتی مدبرانه نیست و همین موضوع باعث حساسیت مردم شرافتمند این دیار به این کلیپ و آن طرح بوده و هست.

4- دستپاچگی فردوسی پور و تلاش توام با اضطراب او برای جمع کردن موضوع و توجیه آن چه پخش شده و سردرگمی جلو و پشت صحنه در برنامه نود امشب مشهود بود که می توان آن را نوعی پیروزی برای حرکت مودبانه و قانونی مردم خوزستان دانست و در عین حال پیامی به همه مسئولین بود تا اگر مرهمی بر زخم های کهنه خوزستان نیستند نمک پاش آن نباشند.

5- دفاع مودبانه و منطقی کارشناس خوزستانی برنامه از حساسیت مردم خوزستان نسبت به موضوع نیز جای تقدیر دارد و به نوعی نمادی از وحدت همه اقشار مردم عزیز خوزستان در دفاع از خوزستان و خوزستانی است.

6- نکته آخر این که کارون بخش مهمی از هویت خوزستان است که در ذهن و دل و تاریخ نسل در نسل خوزستانی ها جریان دارد و همه باید نسبت به این موضوع با احتیاط و تدبیر نزدیک شوند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
13
احسنت یا دکتور.
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
11
کارون فرزند ما نیست
ما همه فرزند کارون هستیم.
ما به کارون مدیون هستیم و در کنار او ارام گرفته ایم .
اگر کارون چیزی شود همه ما بزرگترین نعمت خدایی را از دست می دهیم.
امیر چراغی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
8
خوزستانی همه جان و تن خود را برای ایران می دهد؛ اما محیط زیست و طبیعت تنها متعلق به قشری خاص نیست و همه باید برای حفظ آن تلاش نمایند. کارون که یکی منزلگاه های تمدن بشری است تنها متعلق به ایران و خوزستان نیست و قطعا ما باید در مقابل افکار عمومی جهان نیز پاسخگو باشیم. پس کاری نکنیم که فردا کارون لکه ی ننگی بر فرهنگ و تمدن ایران باشد...
آسمان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
1
8
سلام
درود بر غیرت شما و قلمتان همیشه توانا و جاودان آقای دکتر
مهدوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
1
8
دمت گرم دکتر مو لای درز قلمت نمیره خداوکیل ! سنجیده ومنطقی و بدون افراط و تفریط و مودبانه.از فرزند علامه مخبر جز این البته انتظاری نیست...
:
:
:
آخرین اخبار