تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۱۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمیمی خبر داد ؛
طرح فولاد شادگان روی ریل اجرا قرار گرفت
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصمیمات جدید دولت، طرح فولاد شادگان با برطرف شدن مشکلات مالی آن روی ریل اجرا قرار گرفت و طبق وعده مسئولان قرار است سال آینده در فاز اول به بهره برداری برسد.

عبدالله تمیمی اظهار کرد: به رغم اعلام دولت یازدهم در خصوص عدم توانایی این دولت در تکمیل طرح های هفتگانه استانی فولاد شامل طرح فولاد شادگان، فولاد چهارمحال و بختیاری، فولاد تبریز، فولاد قائنات، فولاد سبزوار، فولاد بافت، فولاد میانه به فضل الهی و با پیگیری ها و رایزنی های مداوم، مکرر و مستمر و اصرار شدید نمایندگان استان های خوزستان، خراسان، کرمان و سایر استانهای ذینفع در این طرح ها، سرانجام دولت تصمیم گرفت با همکاری شرکت های بزرگ فولاد سازی کشور و همچنین فاینانس مالی کشور چین نسبت به تکمیل طرح های مذکور اقدام کند.

وی افزود: پس از موافقت دولت با انجام این طرح های عظیم توسط فولاد سازان بزرگ کشور، 65 درصد سهم فولاد شادگان به شرکت فولاد خوزستان واگذار شد و 35 درصد در اختیار دولت باقی ماند. بدین ترتیب شرکت فولاد خوزستان با پرداخت هزار میلیارد ریال سهامدار این طرح شد و در مرحله بعد طرح توسط شرکت mcc چین در قالب فاینانس تامین مالی می شود.

تمیمی عنوان کرد: اعتباری بالغ بر 700 تا 800 میلیارد ریال و همچنین 20 میلیون یورو به طرح تزریق می شود و این روند برای همه طرح های هفتگانه فولاد کشور در سایر استان ها اجرا شده است. به عنوان مثال فولاد مبارکه اصفهان نیز با خرید 65 درصد سهم فولاد چهار محال و بختیاری، نسبت به اجرای طرح یاد شده، متعهد شده است.

عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نکته بسیار مهم و ضروری ثبت شرکت فولاد شادگان تحت عنوان «فولاد شادگان» در اداره ثبت این شهرستان است، گفت: می توان به نقش تعیین کننده مدیر عامل جدید فولاد شادگان با سابقه اجرای طرح های زمزم یک و زمز دو و چهار سال سابقه کار در شرکت اسوتک زیرمجموعه فولاد کشور در آلمان در نهایی شدن راه اندازی این طرح اشاره کرد. وی پس از انتصاب به این سمت به ایران برگشت و این مهم در نهایی شدن راه اندازی طرح فولاد شادگان بسیار تعیین کننده است.

تمیمی عنوان کرد: بخش احیا فولاد شادگان 77 درصد پیشرفت داشته و اگر موافقت اخیر دولت نبود 23 درصد باقی مانده احیا آن با روند بسیار کند و به مدت 17 سال به طول می انجامید که با پیشرفت دو تا سه درصدی امیدواریم طی یک سال آینده به بهره برداری برسد.

وی در خصوص میزان اشتغالزایی این طرح نیز اظهار کرد: میزان اشتغال زائی بخش احیا بالغ بر 500 تا 700 نفر به صورت مستقیم و دو تا سه برابر آن به صورت غیر مستقیم است که این میزان با راه اندازی بخش ذوب و فولاد سازی که 18 ماه پس از بهره برداری بخش احیا صورت می گیرد؛ فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می شود که می تواند گام بزرگی در رفع بیکاری باشد. از سوی دیگر عوارض ارزش افزوده، عوارض آلایندگی و سایر عوارض قانونی هم به عنوان درآمد شهر و شهرداری در آبادانی و عمرانی شهر شادگان تاثیر بی شماری خواهد داشت هر چند خود شرکت فولاد نیز به نوبه خود کارهای عام المنفعه و طرح های بزرگ فضای سبز را نیز به اجرا می گذارد.

تمیمی ادامه داد: اینها بخشی از برکات اجرای این طرح است اما متاسفانه برخی بد دلان و بدخواهان سعی در القاء فروش طرح به خارج از شهر شادگان دارند در حالیکه با ثبت این شرکت در شهر شادگان عملا این فرصت فقط و فقط در اختیار شادگان قرار می گیرد.

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی شایعات مبنی بر حضور افراد غیربومی در طرح فولاد شادگان، تاکید کرد: اجازه اختصاص هزاران فرصت شغلی این طرح به شهرهای دیگر را نمی دهم و تاکنون در این راه مقاومت و ایستادگی بسیاری انجام شده و اطمینان می دهم که ظرف سه سال آینده فولاد شادگان به تنهایی قادر به رفع بسیاری از مشکلات شهر و مردم محروم و مظلوم شادگان، دارخوین و سایر مناطق همجوار باشد.

تمیمی تصریح کرد: برای انتقال این طرح به شهرهای دیگر توسط نمایندگان سایر شهرهای استان یا کشور تلاش های بسیاری شد اما به رغم تمام این تلاش ها فولاد شادگان برای شادگان باقی ماند و همانگونه که در ابتدای حضورم خدمت مردم شهر شادگان گفتم خط قرمز من منافع مردم است و تحت هیچ شرایطی حاضر به معامله در این باره نیستم.

وی گفت: نکته مهم دیگر راه اندازی این طرح به رغم کمبود شدید اعتبارات و بودجه و همچنین وجود تحریم های ظالمانه استکبار، این موفقیت رقم خورد و اجرای طرح عظیم و بزرگی همچون طرح فولاد شادگان در این برهه زمانی و کمبود اعتبارات نشان از تلاش و پیگیری های مداوم و مستمر دارد.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
1
sepas
:
:
:
آخرین اخبار