تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۹۱۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جریمه ثبت ولادت و فوت بعد از مهلت قانونی
معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: جریمه ثبت ولادت و فوت بعد از مهلت قانونی تا یک ماه یکصد هزار ریال، یک تا سه ماه 150 هزار ریال، سه تا شش ماه 250 هزار ریال و شش ماه و بعد از آن 500 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

«محسن کرمی» در چهارمین جلسه ستاد کشوری طرح پوشش ثبت وقایع حیاتی افزود: برای افرادی که خارج از مهلت های قانونی مقرر، وقایع ولادت و وفات خود را اعلام می کنند، هزینه مازاد تعیین شده است.
 
وی با بیان اینکه در قانون ثبت، ولادت باید در مهلت 15 روزه پس از واقعه صورت گیرد، ادامه داد: 97.5 درصد از ولادت های کل کشور در مهلت قانونی ثبت می شوند.
 
کرمی با بیان اینکه استانهایی هستند که 99.9 درصد ولادت در آنها در مهلت قانونی ثبت شده است، افزود: با برگزاری جلسات مدون وشناسایی مشکلات پیشرو در این زمینه و الگوبرداری از استان های موفق و تعمیم آن به سایر استان ها، درصدد رساندن این آمار به بالای 98 درصد در کل کشور هستیم.
 
وی با بیان اینکه در این ستاد پنج عامل ولادت، وفات، فوت، ازدواج و مهاجرت دنبال می شود، تاکید کرد: ثبت مهاجرت کاربردهای زیادی بویژه در موضوع انتخابات بویژه انتخابات شهر و روستا دارد.
 
معاون امور اسناد هویتی، بحث فرهنگسازی در جامعه و کمک گرفتن از اصحاب رسانه در خصوص ترغیب مردم به ثبت در مهلت قانونی را از جمله مهمترین فعالیت هایی عنوان کرد که باید در این زمینه صورت گیرد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار