تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۹۱۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قالیباف: با تفکیک جنسیتی مخالفم
شهردار تهران با بیان اینکه زمانی می‌توانیم در تمدن‌سازی موفق باشیم که دانش را در کنار دین و ایمان قرار دهیم، گفت: دانش و دانایی بدون دین و ایمان ما را به سعادتمندی نخواهد رساند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در اجلاس سالانه بسیج اساتید که در مشهد مقدس برگزار می‌شود به سخنرانی پرداخت.
 
وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و هفته دولت و گرامیداشت شهیدان باهنر و رجایی اظهار داشت: موضوعاتی از جمله اقتصاد، فرهنگ و مدیریت جهادی هر کدام به تنهایی دنیایی از بحث هستند اما در اینجا آنچه که من از 35 سال فعالیت و کار و تجربه‌ای که به دست آوردم مطالبی را برایتان بیان می‌کنم.
 
شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که کارنامه موفقی از اقتصاد و فرهنگ در مجموعه کارکردهای اجرایی‌مان در نظام اسلامی نداریم که مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کردند.
 
وی افزود: آنچه که اساسی‌ترین عنصر نه‌تنها برای انقلاب اسلامی بلکه برای پیامبر نیز بوده است فرهنگ بوده است فرهنگی که پیامبر به وسیله آن مکه را فتح کردند و اسلام را با آن توسعه دادند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: وقتی مشاهده می‌کنیم که در گذشته تمدن اسلامی در مسیر درستی قرار گرفته بود و پیروزی‌ها و توسعه‌های اسلام را نیز مشاهده می‌کنیم همه آنها ریشه در فرهنگ اسلامی دارد. آنچه که مشخص است این است که ما زمانی توانستیم در تمدن‌سازی موفق باشیم و آن هم به این خاطر است که دانش را در کنار دین و ایمان قرار دادیم چراکه دانش و دانایی بدون دین و ایمان ما را با سعادتمندی نخواهد رساند.
 
محمدباقر قالیباف با بیان اینکه در کنار دانش و دانایی در بستر دین و ایمان عنصر دیگری نیز نیاز است گفت: آن عنصر خلاقیت است موضوعی که کمتر به آن توجه داشته‌ایم البته خلاقیت زمانی اتفاق می‌افتد که در جامعه آزادی اندیشه وجود داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: چرا ما از بعضی از رهنمودهای مقام معظم رهبری غفلت می‌کنیم و یا برخورد سطحی و کوتاه به این موضوع داریم ما باید فردای قیامت در این‌خصوص پاسخگو باشیم.
 
شهردار تهران با بیان اینکه ما نیازمندیم در دانشگاه‌ها به عنصر خلاقیت توجه شود، گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید از بحث‌های سطحی و زودگذر به موضوعات عمیق توجه کند تا نشاط در دانشگاه‌ها به وجود بیاید.
 
قالیبال در ادامه بیان داشت: اگر به دانش و دانایی در بستر دین و ایمان و به عنصر خلاقیت در بستر آزادی اندیشه توجه داشته باشیم می‌توانیم مسیر سعادت را طی کنیم.
 
وی با بیان اینکه من با تفکیک جنسیتی مخالف هستم، گفت: متاسفانه برخی عنوان کرده‌اند که قالیباف بعد از انتخابات مسئله تفکیک جنسیتی را مطرح کرده است در حالیکه من با این مسئله مخالف هستم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار