تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۹۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شماره تلفن های ثابت مشترکان خوزستان تا پایان شهریور امسال همکدسازی می‌شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: طرح همکدسازی بین شهری در این استان برای شماره تلفن های ثابت مشترکان تا پایان شهریور امسال عملیاتی می شود.

علیرضا ملکی جهان روز سه شنبه اظهار کرد: طبق برنامه ریزی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این اقدام در چارچوب حذف کدهای درون شهری تمام شهرستان های خوزستان انجام می شود.

هم اینک تعداد مشترکان تلفن های ثابت در خوزستان از مرز یک میلیون شماره گذشته است.

وی همچنین از فعال شدن سامانه SOC سیستم امنیت اطلاعات سیستم های رایانه ای در خوزستان خبر داد و گفت: از طریق این سامانه می توان هکرها، بدافزارها و نرم افزارها و ویروس های مخربی که وارد سامانه دیسپاچینگ مراکز سوئیچ و زیرساخت می شود شناسایی و حذف کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در عین حال با تاکید بر اهمیت حفاظت از مرزهای مجازی این مهم را به اندازه حفاظت از مرزهای خاکی و آبی دانست.

ملکی جهان با اشاره به راه اندازی سامانه پایش امواج الکترومغناطیس در خوزستان گفت: این سامانه به عنوان مرزداری الکترونیک محسوب می شود؛ همانگونه که باید از مرزهای خاکی، آبی و هوایی محافظت کرد از طریق این سامانه مرزهای مجازی را می توان رصد کرد.

وی اظهار کرد: با شناسایی فرکانس های مخرب از طریق امور بین الملل مغایرت ها در فضای مجازی کشور و استان شناسایی و رفع می شود.

ملکی جهان افزود: پارازیت ها خود نوعی فرکانس است و فرکانس هایی که غیر از فرکانس های مجاز باشند قابل رصد و شناسایی است.

وی ادامه داد: فرکانس هایی که در تکه باندهای خاص خود تعریف نشده باشند غیر استاندارد و غیرمجاز و نویز محسوب شده و از طریق اپراتورها و کشورهایی که این سیگنال ها را می فرستند می توان این فرکانس ها را پیگیری و در جهت رفع آنها اقدام کرد.

وی افزود: هم اینک بیش از یکصد سایت پایش امواج الکترومغناطیس در کشور وجود دارد که هر کدام مناطق خود را زیر پوشش دارند.

وی گفت: اگر کسی بیسیم غیرمجاز به همراه داشته باشد و یا رادیو غیرمجاز راه اندازی کند فرکانس های اینها از طریق این مراکز شناسایی می شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار