تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۶۹۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزی که همه دولتی‌های استان پاسخگو بودند
استاندار خوزستان در نشست خبری "دولت پاسخگو و اصحاب رسانه های استان"، با بیان این که اکنون می خواهیم یک گام در جهت حرکت شفاف، روشن و آنچه هرکس باید بداند برداریم، به نحوه کار و برخورد مسئولان استان به عنوان نماینده دولت اشاره کرد و گفت: از اعتبارات توزیعی بین شهرستان ها تا مذاکره با شخصیت های حقیقی و حقوقی برای عزل و نصب ها، هیچ چیزی که بخواهد در تاریکی و خفا بررسی و تصمیم گیری شود، نخواهیم داشت.

دکتر عبدالحسن مقتدایی در نشست خبری "دولت پاسخگو و اصحاب رسانه های استان" که عصر چهارم شهریورماه در محل مجتمع فرهنگی شماره یک صنعت نفت واقع در نیوساید اهواز برگزار شد و در آن به ابتکار استاندار، مدیران ارشد اجرایی استان در قالب 9 موضوع و میز خبری پاسخگوی سؤوالات مطرح شده از سوی مدیران مسئول، دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان بودند، اظهارداشت: هرجایی که ضرورت باشد که تصمیمی گرفته شود بسیار صریح و روشن، مسئولیت هر تصمیم را بر عهده می گیرم.

وی با اشاره به برگزاری این نشست به عنوان نشست متمرکز مدیران ارشد خوزستان و اصحاب رسانه که برای نخستین بار در سطح استان یا کشور به این سبک برگزار می شود، آن را به نوعی یک حرکت جدید خواند و با بیان این که تاکنون در سه مقطع با اصحاب رسانه در سطح رسانه های ملی، استانی، مکتوب و مجازی نشست های خبری برگزار شده است، از احتمال برگزاری یک جلسه خبری کامل در آینده نزدیک خبرداد و افزود: به زودی درخصوص سؤوالات مختلف رأسا پاسخگو خواهیم بود اما در این نشست با سبک و سیاق فعلی ممکن است مصاحبه ها و اطلاع رسانی ها تخصصی باشد.

مقتدایی مزیت برگزاری این نشست را با قرار گرفتن تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان در کنار مدیران مسئول و خبرنگاران که در میان مردم یا از مردم هستند ولی از 2 زاویه به موضوعات نگاه می کنند، امکان تبادل نظر و تعدیل نظرات دانست و با توصیه به این دو طیف برای مطرح کردن مسائل در قالب تبادل نظر به جای سؤال، خاطرنشان کرد: در برگزاری چنین برنامه هایی به دنبال این هستیم که فضای استان بتواند مبدع باشد نه این که به طور دائم از روندها و تجارب دیگران تبعیت کند زیرا تبعیت از الگوها و اتفاقات در نقاط دیگر کشور شاید همخوانی فرهنگی، جغرافیایی و مسائل منطقه ای استان را دربر نگیرد که این یک نقص است و نمی تواند تمام و کمال باشد.

وی با تأکید بر این که می خواهیم به طور بسیار شفاف و روشن در استان کار کنیم و وقت اندکی هم در اختیار داریم، اظهارداشت: وقتی به وضعیت استان نگاه می کنیم شاهد هستیم بسیاری از شرایط و فرصت های کاری تحت عنوان تجربه از دست رفته است و چه بسیار تعارضاتی که می توانست با بحث و گفت و گو به تعامل تبدیل شود و رفع نشده است. ضرر ما از این ناحیه، ازدست دادن بخشی از عمرمان است اما ضرر نسل جدید و کسانی که متأثر از تصمیم گیری ما هستند، این است که تصمیماتی اتخاذ نشده که برای نسل آینده متضمن رفاه، آرامش و امنیت بیشتر باشد.

استاندار خوزستان تصمیمات نادرست مدیران را برای آحاد جامعه تحت سرپرستی آن ها به مثابه تصمیم پدر و مادر برای فرزندان و در مقاطع مختلف زندگی در تعیین سرنوشت و آینده آن ها تشبیه کرد و افزود: اگر مدیران به عنوان پدران جامعه در کلیت دوره مدیریتی خود از نظر زمان مدیریت، جمع مدیریت، زمان از دست رفته و برآیند تصمیم گیری ها، برآیند موفق و 100 درصد مثبت ایجاد می کردند نباید جامعه با معضلات فعلی مواجه می شد بنابراین نباید فضا را استنطاقی کنیم که یک مسئول باید پاسخ بدهد.

مقتدایی یکی از اقدامات لازم در جهت انسجام و وحدت در ارائه اطلاعات در استان را پرداختن به تصحیح آمارها عنوان و تصریح کرد: گاهی آمار و ارقام برای در اختیار گرفتن برخی امکانات یا اظهار بعضی محرومیت هاست که البته سبک آن متفاوت است اما در هر دو صورت عدد و رقم باید مستدل باشد همان طور که در حسابرسی یا کارهای بانکی وقتی ترازنامه ارائه می شود نباید یک ریال کم یا زیاد شود.

وی با تأکید بر این که یکی از کارهایی که قطعأ باید انجام شود تا صحبت های مسئولان واحد، اظهار مظلومیت ها منطقی و اظهار موفقیت ها مستدل باشد، پالایش آمار است، ادامه داد: هر کدام از مدیران در هر سازمان و دستگاه باید به آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق و مدیریت راهبری فعلی استناد کند زیرا آمارها باید منطقی و شسته رفته باشد؛ عزت باید در صداقت رعایت شود و همگان باید باور کنند که هر اظهارنظری که درباره موضوعی بیان می شود با واقعیت یکی است و این کار هم در راستای ایجاد شفافیت در دستور کار خواهد بود.

مقتدایی با بیان این که وقت ما بسیار اندک و فرصت ها بسیار مساعد است، به سه موضوع اساسی در استان شامل طرح 550 هزار هکتاری با منابع بسیار، اعتبار یک هزار و 300 میلیاردتومانی زیرساخت های سرمایه گذاری و سهم فاینانس استان به میزان یک میلیارد و 400 میلیون دلار اشاره و تصریح کرد: اکنون قطار (توسعه استان) روی ریل خود قرار گرفته و در مسیری است که می توان با سرعت حرکت کرد.

وی با تأکید بر این که همه باید به این هم افزایی، افزایش سرعت و اصلاح در مسیر کمک کنند، بیان داشت: دیگر فرصتی نداریم که بخواهیم یک سال مطالعه انجام دهیم و بعد به صورت پایلوت و در نهایت طرح اصلی را اجرا کنیم؛ طراحی، اجرا و اصلاحات در مسیر را هم زمان انجام می دهیم و به همت مدیران و اصحاب رسانه استان موفق خواهیم شد.

استاندار خوزستان با اشاره به تحلیل تاریخ گذشتگان توسط نسل های بعد، ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله جزو مجموعه ای باشیم که آیندگان درباره آن ها بگویند که با آن امکانات و شرایط بهترین تصمیم را اتخاذ کردند و مایه افتخار آیندگان باشیم.

در این نشست به ابتکار استاندار خوزستان مدیران ارشد اجرایی استان در قالب 9 موضوع و میز خبری پاسخگوی سؤوالات مطرح شده از سوی مدیران مسئول، دست اندرکاران و خبرنگاران رسانه های مکتوب و مجازی استان بودند.

نشست میز شماره یک با موضوعات "اجتماعی، فرهنگی، بانوان و خانواده، هماهنگی مواد مخدر و ساماندهی امور جوانان" با حضور مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندهی نیروی انسانی استان، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل امور بانوان استانداری، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل سیاسی انتخابات ، مدیرکل امور اجتماعی و مشاور فرهنگی استاندار برگزار شد.

همچنین میز شماره 2 با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان، معاون دانشگاه شهیدچمران اهواز، رئیس پارک علم و فناوری استان، معاون توسعه منابع انسانی استانداری، مدیرکل پژوهش و فناوری و مدیرکل منابع انسانی استانداری به بررسی مسائل "آموزش و پرورش و آموزش عالی و تحول اداری" پرداخت.

میز شماره 3 با موضوع "ورزش، سلامت و امنیت غذایی" با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مدیرکل دامپزشکی، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل ورزش و جوانان، معاون سیاسی اجتماعی استانداری و مشاور استاندار در امور بهداشتی پذیرای اصحاب رسانه استان بود.

"محیط زیست، گردشگری، میراث فرهنگی و منابع آبی استان" نیز موضوع کاری میز شماره چهار بود که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان آب و برق خوزستان، معاون عمرانی و مشاور اجرایی استانداری، معاون برنامه ریزی استانداری و مشاور استاندار در گردشگری و امور صیانت از رودخانه ها در آن حضور داشتند.

مسائل و موضوعات مرتبط با "امور اقتصادی، اشتغال، کشاورزی و صنعت و تجارت" نیز در میز شماره پنج و با حضور رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیرکل تعاون، کار وو رفاه اجتماعی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل شهرک های صنعتی استان، مدیرکل بنادر و کشتیرانی، معاون برنامه ریزی استانداری، مدیرکل دفتر هماهنگی های اقتصادی و مشاور امور سرمایه گذاری استان بحث و بررسی شد.

میز شماره 6 به "شهرداری، عمران شهری و شورای شهر" اختصاص داشت که مسئولانی از شهرداری و شورای شهر اهواز، رئیس بنیاد مسکن استان، سازمان آب و فاضلاب استان، شرکت آب و فاضلاب اهواز و سازمان آب و فاضلاب روستایی در آن حضور داشتند.

موضوع میز شماره هفت بررسی مسائل "ایمنی راه ها و ترافیک استان" بود که رئیس پلیس راه های استان، مدیرکل راه و شهرساز استان، مدیرعامل هلال احمر استان، مسئولانی از اورژانس، مدیرکل پایانه ها، معاون عمرانی استاندار و مدیر حمل و نقل و ترافیک استان و مشاور عمرانی استاندار در آن پاسخگوی سؤوالات خبرنگاران بودند.

همچنین میز شماره هشت با عنوان "فرمانداران" محل پاسخگویی فرمانداران شهرهای آبادان، ماهشهر، دزفول، خرمشهر، دشت آزادگان، مسجدسلیمان، اندیمشک و اهواز همراه با همه معاونان و مدیرکل سیاسی استانداری به سؤوالات اصحاب رسانه در حوزه های کاری مرتبط با این بخش بود.

میز شماره 9 به عنوان آخرین میز خبری نیز محل تبادل آخرین اخبار و مسائل مرتبط با حوزه "روابط عمومی ها" بود که روابط عمومی های آموزش و پرورش، صنعت، معدن تجارت، فرمانداری اهواز، شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، شهرداری اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز و فولاد خوزستان در لیست آن حضور داشتند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار