تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۹۲۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر خبر داد
اجرای طرح مقابله با دجالواره در خرمشهر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از اجرای طرح مقابله با دجالواره(ماهواره) در این شهرستان خبر داد.

مجید حسین‌زاده امروز اظهار داشت: بسیج در راستای رسالت دینی انقلابی خود به عنوان یکی از حوزه‌های اجرایی برنامه گسترده امر به معروف و نهی از منکر، موضوع مقابله با اثرات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بیگانه را با رویکرد ایجابی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه دجالواره واژه مناسب‌تری برای اسم ماهواره است تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای مستقیما کانون‌های خانواده را هدف قرار داده‌ و بحث‌هایی همچون طلاق، مشکلات جنسی و خانوادگی که شاهد افزایش آن‌ها در جامعه فعلی هستیم تاثیر پذیرفته از این شبکه‌های ماهواره‌ای است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر به بیان هدف مقابله با دجالواره پرداخت و عنوان کرد: هدف، آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم با آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای از طریق آموزش آحاد بسیجیان و مردم در قالب شجره طیبه صالحین و نهضت روشنگری است.

حسین‌زاده ادامه داد: این عملیات یک عملیات فرهنگی و دارای روند توجیهی است که در آن جامعه، هدف تمام مردم هستند که به تلاش در راستای آشنایی با اثرات سوء ماهواره، از جنبه‌های مختلف اعتقادی، فرهنگی و خانوادگی می‌پردازد.

* برگزاری جلسات توجیهی

وی به بیان کارهای انجام شده برای مقابله با دجالواره پرداخت و گفت: جلسات توجیهی را با حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج برگزار کرده تا نسبت به طرح‌ها توجیه شده و آگاهی پیدا کنند.

این مسئول اضافه کرد: پیاده کردن نهضت روشنگری ماهواره در سطح ناحیه با انجام سخنرانی، نمایش فیلم، برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان، اقامه نمازهای وحدت، جلسات بحث عاشقانه ولایت و جوانه‌های صالحین که از طرح‌های غنی سازی اوقات فراغت هستند از جمله اقدامات انجام شده برای مقابله با اثرات سوء ماهواره است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از سیر نمایشگاهی بیان آسیب‌های دجالواره خبر داد و عنوان کرد: سیر نمایشگاهی از آسیب‌های دجالواره در قالب عکس، نوشته برگزار کرده‌ایم و قرار است نمایشگاه‌های این چنینی در حوزه مدارس و دانشگاه‌ها نیز برپا شود.

حسین‌زاده، ارائه مجموعه نرم افزار‌های چند رسانه‌ای آموزشی را از دیگر راه‌های مقابله با دجالواره خواند و افزود: ناحیه مقاومت سپاه به تکثیر دیسک‌های فشر ده تحت عنوان رهایی پروانه‌ها که مجموعه نرم افزار معرفی و آسیب‌شناسی شبکه‌های ماهواره‌ای بوده، پرداخته است.

وی ادامه داد: این لوح فشرده ویژه دو گروه خواهران و برادران است که در سطح پایگاه‌های مقاومت در حال پخش و اجراست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر، مبادله ماهواره با دستگاه مبدل دیجیتال را از دیگر اقدامات برای نیل به این هدف خواند و عنوان کرد: برخی افراد ماهواره خود را تحویل سپاه داده و در مقابل دستگاه مبدل دیجیتال به آن‌ها تحویل داده شد.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون 30 دستگاه ماهواره تحویل و 30 دستگاه گیرنده دیجیتال جایگزین شده، که این طرح کماکان ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر، این حرکت را تاثیرگذار برآورد کرد و ادامه داد: در صورت تعامل مسئولان برای در اختیار قرار دادن دستگاه‌های مبدل، می‌توان شاهد تاثیر بیشتر این حرکت بود.

* آگاه‌سازی مردم به آسیب‌های ماهواره‌ای / ترغیب به سوی شبکه‌های داخلی

حسین‌زاده، به بیان چشم انداز این طرح پرداخت و گفت: آگاه‌سازی مردم به آسیب‌هایی که از طریق ماهواره حاصل می‌شود و ترغیب مردم به سوی شبکه‌های داخلی، چشم انداز این طرح بزرگ است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیل به این طرح بزرگ نیازمند بالا بردن کیفیت برنامه‌های داخلی است و به انجام یک کار بزرگ و فرهنگ سازی همه جانبه نیاز دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در پایان متذکر شد: مقابله با ماهواره پروسه‌ای زمان بر و مستلزم کار جمعی و همکاری تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف تاثیر گذار، همچون ائمه جماعات، مدارس، دانشگاه و سایر نهادهایی است که می‌توانند به نحوی بر محیط بیرونی تاثیرگذار باشند، است.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار