تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۹۲۳۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز قطب درمان ناباروري در جنوب و غرب كشور
عمل جراحي برداشت اسپرم از سه بيمار مبتلا به آزواسپرمي با موفقيت در اهواز انجام شد.

نخستين عمل جراحي درمان مردان نابارور مبتلا به آزواسپرمي (موسوم به عمل TESE) در خوزستان در مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي با موفقيت انجام شد و طي اين عمل، سه بيمار مبتلا به آزواسپرمي (فقدان اسپرم در مردان) درمان شدند.

پيش از اين شرايط انجام اين عمل جراحي در خوزستان و استان‌هاي همجوار وجود نداشت و بسياري از مردان مبتلا به عارضه آزواسپرمي از خوزستان و ديگر استان‌ها براي درمان به مركز رويان تهران مراجعه مي‌كردند. با فراهم شدن شرايط انجام اين عمل جراحي در اهواز، مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان مي‌تواند به قطب درمان ناباروري در جنوب و غرب كشور تبديل شود كه نقش بسزايي در رونق توريسم‌ درماني منطقه دارد.

دكتر عليرضا خردمند اورولوژيست مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان و جراح معالج اين عمل در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ناباروري همواره يك مشكل اساسي در جوامع بشري بوده است، اظهار كرد: بر اساس مطالعات انجام شده، نرخ ناباروري در ايران حدود 20.2 درصد اعلام شده كه با توجه به متوسط نرخ جهاني ناباروري (15 درصد) بايد گفت كه نرخ بالايي است. بسياري از زوج‌هاي نابارور در ايران تا چند سال گذشته براي درمان مجبور به سفر به خارج از كشور بودند، ولي پيشرفت ‌هاي قابل توجه در ايران موجب شده كه با اطمينان اعلام كنيم كه اكنون در زمينه درمان‌ هاي مدرن ناباروري در ايران كمبودي وجود ندارد و همه امكانات تشخيصي و درماني مورد نياز در اين زمينه در ايران فراهم است.

اين پزشك جراح تاكيد كرد: 50 درصد مشكل ناباروري در زوج‌ها مربوط به مردان است و در نتيجه اهميت درمان ناباروري مردان روشن است. تا يك دهه گذشته به نظر مي‌رسيد كه مشكل بيماران مبتلا به آزواسپرمي (افراد فاقد اسپرم) قابل حل نيست، ولي با كشف روش‌هاي جديد درماني، پنجره جديدي به دنياي درمان ناباروري گشوده شد و امروز با انجام اين عمل در مركز درمان ناباروري جهاد دانشگاهي خوزستان استفاده از اين روش درماني در منطقه جنوب و غرب كشور آغاز شد. استفاده از اين روش تنها در مراكز معدودي در دنيا آغاز شده و در ايران نيز تعداد انگشت‌ شماري از مراكز درمان ناباروري از اين روش استفاده مي‌كنند.

وي ادامه داد: در اين روش درماني كه براي نخستين‌ بار در خوزستان و استان‌ هاي همجوار مورد استفاده قرار گرفته، بيماراني كه بر اساس آزمايش ‌هاي انجام شده، فاقد اسپرم تشخيص داده شده‌اند، با استفاده از بزرگنمايي ميكروسكپيك و با انجام عمل جراحي، اقدام به يافتن و برداشت اسپرم از بيمار مي‌ شود. با استفاده از اين روش مي‌ توان به راحتي اسپرم مناسب برای انجام لقاح خارج رحمي را يافت و مورد استفاده قرار داد. اين روش درماني به Micro TESE موسوم است و با استفاده از آن مي‌ توان بسياري از زوج‌ها كه تاكنون اميدي به فرزندآوري نداشته‌اند را صاحب فرزند كرد.

دكتر قدرت‌اله شاكري‌ نژاد رییس جهاد دانشگاهی خوزستان نيز در حاشیه انجام اين عمل جراحی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان اکنون تقریبا قادر به انجام همه روش‌ های درمان ناباروری به کار گرفته شده در کشور است.

وي افزود: وعده‌ای در خصوص انجام یکی دیگر از روش‌ های درمان ناباروری در استان خوزستان داده بودیم که با توجه به تلاش‌ های صورت گرفته در این زمینه توانستیم استفاده از این روش و پروتکل درمان ناباروری را در هفته دولت آغاز کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان ادامه داد: عمل Micro TESE یکی از عمل ‌های بسیار پیچیده و مهم است که متخصصان جهاد دانشگاهي موفق شدند این عمل را در مرکز درمان ناباروری انجام دهند.

شاكري‌ نژاد تصريح كرد: با توجه به وجود پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی که در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور در خصوص درمان‌های ناباروری وجود دارد، اکنون دو پژوهشگاه رویان و ابن‌ سینا به صورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می‌کنند و از سرآمدهای دنیا در حوزه درمان ناباروری هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که میزان ناباروری در استان خوزستان از میانگین کشوری بالاتر است، مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان به منظور گام برداشتن در جهت حل مشکلات ناباروری در استان، فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از تلاش‌های مضاعفی که جهاد دانشگاهی استان و مجموعه دولت ‌مردان خوزستان انجام دادند، این مرکز با متراژی حدود 3600 متر مربع راه‌اندازی شد.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: در این مرکز بخشی از درمان ناباروری در حوزه زنان و همچنین در حوزه مردان از ابتدای راه‌اندازی انجام می‌ شد و در چند ماه اخیر توانستیم بخشی از دستگاه‌ های مورد نیاز را خریداری کنیم و اکنون این مرکز قادر است همه روش‌های درمان ناباروری که در کشور انجام می‌شود را به کار گیرد.

شاکری نژاد ادامه داد: هدف این بود که زوج‌ های ناباروری که در استان خوزستان هستند، نیازی نداشته باشند برای درمان به خارج استان مراجعه کنند. این مرکز اکنون آمادگی استفاده از همه روش‌های درماني را دارد. عمل برداشت اسپرم از بیماران مبتلا به آزواسپرم نیز از عمل ‌هایی است که بسیار محدود در کشور انجام می‌شود و ما توانستیم دانش فنی این روش را به استان خوزستان انتقال دهیم.  

وي گفت: تلاش می‌کنیم میزان موفقیت این روش‌ ها را با کنترل کیفی و استفاده از تجهیزات مناسب و دانش متخصصان استان افزایش دهیم. با توجه به این‌ که این مرکز تحت مشاوره علمی دو پژوهشگاه رویان و ابن سینا جهاد دانشگاهی است، امیدواریم به عنوان یک مرکز موفق بتواند دغدغه زوج‌های نابارور را رفع کند.

رییس جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد: با توجه به اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان کار رسمی و آزمایشی خود را از حدود سه ماه پیش آغاز کرده، بیش از 120 تا 130 پرونده در این مرکز تشکیل شده و به تدریج این زوج‌ ها به مرکز فراخوانده می‌شوند و مورد مشاوره قرار می‌گیرند.

شاکری نژاد افزود: بخشی از موارد درمان را که احتمال می‌دهیم نتوانیم در استان انجام دهیم نيز به صورت ویژه به پژوهشگاه رویان معرفی می‌کنیم.

وی افزود: درمان‌های ناباروری درمان‌هایی طولانی‌ مدت هستند و میزان موفقیت آنها بستگی کامل به تجمیع همه شرایط دارد.  انتظار داریم تمام افرادی که پرونده تشکیل داده‌اند، صبر داشته باشند و طی زمان اعلام شده مراجعه کنند. کیفیت در این مرکز حرف نخست را می‌زند و امید است در این مدت بتوانیم بخش زیادی از مشکلات زوج‌های نابارور استان را رفع کنیم.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
3
سلام . لطفا هزینه درمان ها را بطور تقریبی بنویسید
و اسامی دکترها
زينب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
0
0
سلام من يه دختر ٥ساله دارم والآن دوست دارم دوفلو بار دار بشم أيا راهي هست
امیر
|
Finland
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
لطفا آدرس وهزینه عمل ازوسپرمی را برای من ارسال کنید باتشکر
عسل
|
United States of America
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
0
0
باسلام لطفا لیست پزشکان وهزینه های درمانی رو برای من بفرستید .واینکه بیمه هزینه هارو تقبل میکنه یا نه؟؟؟
علی
|
United States of America
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
0
سلام لطفا آدرس را بفرستید
ariuoo
|
Germany
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
1
0
با سلام برای ناباروری چه اقداماتی انجام می گیره آیا ivfدر اهواز انجام میگیره هزینه آن چقدر است
محسن شیرالی
|
United States of America
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
با سلام هزینه درمان ناباروری در اهواز نسبت به یزد واصفهان در حد دوبل ویا سوبله هست خیلی هزینه بالاست . بهمین دلیل زوج ها مجبورند به خارج از استان مراجعه کنند.
مریم مهدوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
لطفا آدرس کلنیک بزارید ممنون
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
اینجا متاسفانه کامل توضیح نداده شده کسی که بخواد اقدام کنه از کجا باید شروع کنه و کجا بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
سلام لطفا اسامی پزشکان هم بنویسد
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
فقط خبر می دید که فلان جا فلان کار انجام شده ولی وقتی مراجعه می کنیم یا دروغ بوده یا با حرفای شما کلی تفاوت داشته, یکبار نشد خبری در مورد زوجهای نابارور بدن و درست باشه....
اسکندر کریمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
0
فعلا که دارم پیش دکتر علیرضا خردمند واسه بچه دار شدن میرم تا ببینیم چی میشه یکمی که نه بلکه بایستی بگم یه ایمان قوی میخواد که بتونم بگم منم میتونم پدر بشم فعلا که دو جلسه بیشتر با دکتر نداشته منتظر راهنمایی دکتر خردمند هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
0
0
سلام در مورد روش تعیین جنسیت پی جی دی هم توضیح بدین لطفا.درصد موفقیت در اهواز چقدره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
سلام دکتر علیرضا خردمند کارش خوبه .یه دکتر معرفی کنید
:
:
:
آخرین اخبار