تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۹۲۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هلال احمر خوزستان در بصره درمانگاه دایر می‌کند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: این جمعیت برای درمان بیماران در بصره عراق درمانگاه تاسیس می کند.

علی خدادادی سه شنبه شب در نشست مشترک مدیران پاسخگو با خبرنگار با اشاره به سفر دو ماه پیش هیاتی از خوزستان به بصره، بابل، کربلا و نجف با همکاری مرکز توسعه فعالیت های اقتصادی در عراق وابسته به استانداری خوزستان اظهار کرد: هم اینک زمینه لازم برای این کار با همکاری مرکز بهداشت و هلال احمر بصره فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به زمینه های مشترک فرهنگی بین خوزستان و بصره با فراهم کردن زمینه جذب این بیماران می توان شرایط مناسب را برای درمان اینها در داخل کشور فراهم کرد.

خدادادی از ساماندهی فعالیت ها در این چارچوب خبر داد و افزود: به همین منظور شماره تلفنی در اختیار افراد قرار داده شده که می توانند تماس گرفته و از این طریق به درمانگاه هلال احمر در بصره مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: در حوزه توریست درمانی می توانیم با کمک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام و از این طریق به توسعه درآمد استان کمک کنیم.

خدادادی یادآوری کرد: هفته ای 50 تا 70 نفر بیمار از بصره به دهلی نو اعزام می شوند که هزینه انتقال هر کدام یک هزار دلار است و خوزستان می تواند از چنین ظرفیتی بهره ببرد.

***ارایه خدمات توانبخشی هلال احمر خوزستان به عراقی ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین گفت: هم اینک هر چند به تعداد محدود افرادی از عراق و کشورهای همسایه برای دریافت خدمات توانبخشی از این جمعیت به خوزستان مراجعه می کنند و تعداد زیاد دیگری از این متقاضیان هم وجود دارد که خواهان بهره مندی از این مزیت هستند.

*** طرح محرومیت زدایی از روستاهای محروم

خدادادی در عین حال از طرح جمعیت هلال احمر خوزستان برای محرومیت زدایی از روستاهای محروم استان خبر داد.

وی توضیح داد: با بهره مندی از تمام پتانسیل ها در ارگان ها و نهادهای مختلف اعم از سپاه، بسیج، راه و شهرسازی و شورای شهر مجموعه ای تشکیل شده تا با بررسی نیازهای مناطق روستایی محروم در استان در بخش های کشاورزی، بهداشت و درمان و حوزه اجتماعی در قالب اردوهای جهادی و کانون های دانش آموزی پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: هم اینک این طرح در دست مطالعه است و 10 نقطه محروم در این زمینه شناسایی شده است.

وی با اشاره به برپایی اردوی درمان اضطراری در شمال اندیشمک گفت: این نقاط در بخش های سوسن، اندیکا، چعیبیه شوشتر، هویزه، محدوده بهبهان و رامهرمز شناسایی شده است.


***طرح تحول هلال احمر از وظیفه ساختاری به فرآیند ساختاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با فراهم شدن شرایط جدید در دولت، این جمعیت طرح تحولی را تدوین کرده که اساس آن گذر از وظیفه ساختاری به فرآیند ساختاری است.

وی افزود: در این چارچوب فرآیندهای عملیاتی متفاوتی طراحی و تحت نظارت مدیریتی و پشتیبانی اجرا می شود.

***هلال احمر نهادی ارزشمدار

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد ارزشمدار در حوزه اجتماعی است و فعالیت های خود را بر اساس اصول هفتگانه تدوین و تنظیم می کند.

خدادادی افزود: این نهاد داوطلب محور بوده، فعالیت هایش بر اساس فعالیت های داوطلبانه است و از اعضای جوان و داوطلب برای پیشبرد فعالیت های اجتماعی خود استفاده می کند.

وی درباره گستره فعالیت های هلال احمر گفت: این جمعیت بر اساس جایگاه خود می تواند طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی را در بر بگیرد اما عمده کار آن آموزش و فعالیت امداد و نجات در حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل است.

خدادادی افزود: در زمانی هم که حادثه ای اتفاق نیفتاده این جمعیت اقدام به ارایه آموزش های لازم به اقشار مختلف برای مقابله با حوادث طبیعی می کند؛ در این زمینه کانون ها و مجموعه های مختلف هلال احمر افراد را در سطوح مختلف اعم از غنچه های هلال، کانون های دانش آموزی، دانشجویی و داوطلبان اموزش می دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار