تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۹۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهره‌برداری از دو طرح آبفای خوزستان در آبادان
معاون مهندسی و توسعه آبفای خوزستان از افتتاح 2 پروژه در آبادان با هدف ساماندهی وضعیت فاضلاب طی هفته دولت خبرداد.

امیر امیدی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آماده افتتاح آبفای خوزستان در آبادان گفت: ایستگاه پمپاژ فاضلاب و 40 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب از جمله طرح‌هایی هستند که با اعتبار 132میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی هدف از اجرای این طرح را انتقال فاضلاب از طریق خطوط تحت فشار و ثقلی به ایستگاه بالادست عنوان و خاطرنشان‌کرد: ایستگاه پمپاژ فاضلاب آبادان به ظرفیت 710 لیتر در ثانیه مساحتی حدود 800 هکتار با جمعیتی معادل 82 هزار نفر را در مناطق 700 واحدی، امیرآباد و هلال بریم 12 تحت پوشش قرار می‌دهد.

معاون مهندسی و توسعه آبفا خوزستان، بهره‌برداری از 40 کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب در مناطقی از آبادان مانند سلیج غربی، شطیط، علوانیه، کوی فرهنگیان و 350 هکتاری امیرآباد از محل اعتبار اوراق مشارکت را به‌عنوان دیگر پروژه‌های آماده افتتاح در هفته دولت برشمرد و افزود: با وارد مدارشدن شبکه جدید بیش از 2 هزار خانوار از شبکه مدرن دفع فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

امیدی بیان‌کرد: برای احداث خطوط ورودی و خروجی ایستگاه پمپاژ تعداد 8 کلاس فرسوده مستقر در مرکز آموزشی استثنایی جنب ایستگاه پمپاژ تخریب و به‌جای آن 10 کلاس آموزشی با زیربنای 600 مترمربع توسط آبفای خوزستان بنا شد.

وی از ایجاد هماهنگی بیشتر بین عوامل اجرایی طرح و بهره‌بردار به‌منظور تعیین اولویت‌ها برای تخصیص اعتبارات به طرح‌های زودبازده خبرداد و گفت: این اقدام با هدف بهره‌مندی سریع‌تر و بیشتر مردم از طرح‌های در دست اجرا صورت می‌گیرد.

گفتنی است در شهرستان آبادان بیش از 270 هزار نفر تحت پوشش خدمات آبفای این شهرستان قرار دارند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار