تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۹۲۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم بهبهان در مجلس:
انتقال آب کارون ضربات جبران‌ناپذیری به خوزستان وارد می‌کند‌
نماینده مردم بهبهان در مجلس ‌گفت: باید به طرح انتقال آب ملی نگاه شود چون انتقال آب کارون ضربات جبران ناپذیری به استان خوزستان وارد می‌کند.

محمدباقر شریعتی اظهار کرد: بعضی از آقایان به پروژه غلط انتقال آب استانی نگاه می‌کنند و باید این نگاه را اصلاح کنند.

وی اضافه کرد: مردم خوزستان از لحاظ آب آشامیدنی و آب کشاورزی مشکلات فراوانی دارند و در بحث تأمین آب در اولویت هستند.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در استان خوزستان 300 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند و در برخی از مکان‌ها نیز که عملیات لوله کشی انجام شده روزانه فقط چند ساعت از آب استفاده می‌کنند.

وی با مطرح کردن این سئوال که آیا با این وضعیت نامطلوب آبرسانی در خوزستان باید آب را برای مصارف کشاورزی دیگر استان‌ها انتقال دهند؟ گفت: انتقال آب به استان خوزستان ضربات جبران ناپذیری وارد می‌کند و آن را در حد نابودی می‌کشاند.

شریعتی افزود: سال گذشته برای مدیریت اب کشاورزی در استان را محدود کردند اما حجم کشت برنج در استان‌هایی که ادعای کم آبی می‌کنند 3 برابر خوزستان بود.

وی تصریح کرد: مردم خوزستان در مصرف آب چه از لحاظ کشاورزی و چه از نظر آشامیدنی در اولویت هستند و باید حقوق آن‌ها را رعایت کرد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مردم خوزستان مخالف انتقال اب آشامیدنی نیستند اما انتقال آب برای مصرف کشاورزی و صنایع مورد قبول هیچ کس نیست.

وی اضافه کرد: اگر هدف از انتقال آب برای مصارف کشاورزی است طبق اصول باید آب را از محلی که به خلیج فارس منتهی می‌شود، منتقل کنند نه از آب سرچشمه‌ها که مناسب‌ترین آب برای آشامیدن است.

وی تأکید کرد: انتقال آب از سرچشمه‌ها برای کشاورزی اکوسیستم منطقه را به هم می‌ریزد و با این کار مشکلات جدیدی درست می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار