تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۶۹۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث بازارچه مرزي و نصب دستگاه آب‌شيرين‌كن در آبادان
فرماندار آبادان گفت:‌‌ براساس استعدادها و توانايي‌هايي كه این شهرستان در بخش‌هاي مختلف از جمله كشاورزي، صيد و صيادي و تجارت دارد، برنامه‌ريزي‌هايي در سه قالب كوتاه، ميان و بلندمدت تعريف و تهديدها و فرصت‌ها شناسايي شده است.

عزيزالله شهبازی با بيان اين‌كه اساسي‌ترين راه حل مشكلات شهرستان، ايجاد اشتغال است، عنوان‌كرد: با توجه به وجود مرز مشترك زميني و 250 كيلومتر مرز مشترك آبي با كشور عراق، ايجاد منطقه آزاد ديگري بدون حضور گمرك و در قالب بازارچه براي استفاده مرزداران در شهرستان ضروري است و به همین‌ منظور ایجاد بازارچه مرزي اروند در دستور کار فرمانداری شهرستان قرار گرفت که احداث آن در هفته دولت آغاز شده‌ است.

وي افزود: در بخش كشاورزي پيش از انقلاب 7 میلیون نخل در آبادان وجود داشت اما در زمان جنگ تعداد زیادی از آن‌ها از بین رفتند و به همين منظور به دنبال اجراي طرح بازسازي و ترميم انهار و احياي نخليات هستيم.

فرماندار نمونه خوزستان در سال 93 گفت:‌ مساله آب شرب هر ساله در شهرستان مساله‌اي بحراني بوده و لذا به منظور بهبود كیفیت و جلوگيري از افت فشار آب، 60 هزار مترمكعب آب غدير وارد آبادان شد. همچنين با ترميم لوله‌هاي شكسته و تركيده و احياي 2 سیستم برداشت آب از رودخانه بهمن‌شير كه از كار افتاده بودنند، ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، این دو سیستم وارد مدار آب‌رساني شدند.

وي خاطرنشان‌كرد: از سوي ديگر به منظور حل مشكل شوري‌ آب شرب، با پيگيري‌هاي استاندار، مجوز نصب يك دستگاه آب‌شيرين‌كن در آبادان اخذ شده كه تا پايان سال راه‌اندازي مي‌شود. با بهره‌برداري از آن 50 هزار مترمكعب آب در شبانه‌روز براي مردم آبادان شيرين و مشكل آب مردم تا 10 سال آينده حل خواهد شد.

شهبازی با بیان این‌که يكي‌دیگر از مسائل بحراني آبادان، شبكه فاضلاب است، تصریح‌کرد: به منظور رفع این مشکل در برنامه‌ريزي ميان‌مدت شهرستان مقرر شده اين شبكه ظرف دو، سه سال‌آينده از طريق كمك‌هاي منطقه آزاد و فروش اوراق مشاركت حل شود.

فرماندار آبادان بیان‌کرد: در برنامه بلندمدت نیز احياي 704 واحد صنعتي در بخش‌هاي مختلف از جمله توليد گلیسیرین، ساخت دكل حفاري و صنايع دريايي و کشتی‌سازی که به دليل وضع تحريم‌ها تعطيل شده‌اند در برنامه ديده شده است كه براي راه‌اندازي نياز به اعتباري بيش از 700 ميليارد تومان دارند.

وی ادامه‌داد: برای حل مشکلات این واحدها نیز از مديرعامل بانك سپه و سينا كشوري دعوت شد تا با حضور در آبادان از نزدیک این مشکلات بررسی و راه‌های رفع آن‌ها بررسی شود. همچنین به‌دنبال استفاده از كمك‌هاي بسته خروج از ركود برای حل مشكلات واحدهای صنعتی آبادان و تامين سرمايه در گردش آن‌ها هستیم تا از این طریق مشکل بیکاری شهرستان حل شود.

شهبازی خاطرنشان‌کرد: آبادان مردان بزرگ با انديشه و افكار بلندي دارد كه خدمت به اين مردم براي همه افتخار است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار