تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۹۲۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فدراسیون:
خوزستان مجددا از پایگاه‌های‌اسکواش می‌شود
رییس فدراسیون اسکواش با اشاره به آینده بسیار روشن این رشته در خوزستان، گفت: این استان مجددا یکی از پایگاه های اسکواش کشور می شود.

مسعود سلیمانی در مجمع سالانه هیات اسکواش خوزستان که امروز (چهارشنبه) در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره ”مهدی نفر” خبرنگار ورزشی و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اظهار کرد: فرصت انسان‌ها خیلی کم است و در زمانی که مسوولیت داریم باید منشا یکسری خدمات باشیم تا از ما به نیکی یاد شود. دو مدیرکل قبلی خراسان رضوی نتوانستند برای اسکواش کار کنند ولی او در 8، 9 ماه مدیرکلی خود توانست یک کورت اسکواش برای این استان احداث کند.

وی در ادامه با بیان این که برگزاری مجمع های عمومی یک ظرفیت است، خاطر نشان کرد: این افتخار نصیب من شد تا پس از نیم قرن، اهواز و خوزستان را ببینم و از نزدیک شاهد تلاش های اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات اسکواش آن باشم.

رییس فدراسیون اسکواش با اشاره به این‌که اسکواش خوزستان فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است، گفت: آقای آران با خصوصیتی که داشت، نشان داد که فراز و نشیب‌های استان را به حالت ملایم و آرام رسانده است. او مدیریت را اعمال کرد و با تدبیر و ارتباطات باعث ایجاد تعامل شد. اسکواش در این استان آینده بسیار روشنی دارد. این رشته از این جا آغاز شد، هر چند تاریخچه اسکواش در کشور ما تحریف شد ولی در نهایت تیم کارشناسی درست شد و حق به حق‌دار رسید.

وی با اشاره به این‌که ظرفیت خوزستان بالا است، عنوان کرد: هر استانی ظرفیت خاصی دارد ولی ظرفیت این استان متفاوت است. ارتباطات و تعاملات حرف اول را می‌زند. من همیشه از آران، رییس هیات اسکواش خوزستان یک چهره معترض در ذهن داشتم، البته چنین چیزی به من منتقل شده بود ولی زمانی که رییس هیات شد، دیدم که فردی دلسوز و پیگیر است. آران امروز با دستان خالی این جا حضور دارد.

سلیمانی در ادامه به یک اتفاق خوب در اسکواش کشور اشاره و خاطر نشان کرد: اتفاقاتی در اسکواش کشور افتاد و این بود که با کمک ادارات کل استان ها و هیات های استانی، ایران صاحب کرسی های بین المللی در اسکواش شد. پس همه چیز به پول بستگی ندارد. به هر حال دیوارها در اسکواش برداشته شد و هر کسی که لیاقت دارد در اسکواش صاحب مسوولیت می‌شود.

وی گفت: مواردی ازجمله این که بهترین مربی سال 2013 از ایران انتخاب می‌شود به خاطر کمک های استان ها بوده است که دست به دست هم دادند و ورزشکارانی را معرفی کردند. همچنین از دیگر اتفاقاتی که در اسکواش ایران افتاد این بود که اسکواش ایران در سال 92 با بی‌پولی در مسابقات بین المللی صاحب مدال شد و طرح استعدادیابی ایران جواب داد. همچنین در این رشته 30 رییس هیات داریم که 25 نفر آن ها پرتوان مدیریت می‌کنند و پیش می روند و برای پنج نفر دیگر در نظر داریم که آن ها را تقویت کنیم و اگر هم به این صورت نشد، جای‌شان را به دیگری دهند.

رییس فدراسیون اسکواش در ادامه بیان کرد: به زودی خوزستان مجددا یکی از پایگاه های اسکواش کشور می شود که از این موضوع خوشحالم و خیالم راحت شده است. آب و هوای این جا شبیه آب و هوای مالزی و کیش است که برای ورزشکاران بسیار خوب است. به هر حال این جا با توجه به کارهایی که انجام می شود، آینده بسیار خوبی خواهد داشت.

وی به نقاط قوت برنامه های هیات اسکواش خوزستان اشاره و عنوان کرد: برگزاری لیگ استان، قهرمانی در لیگ دسته یک مردان کشور در سال 91، جذب منابع مالی استانی، پوشش خوب خبری استان، فعال بودن سایت هیات، مرمت و بازسازی سالن اسکواش که از بزرگترین اقدامات بوده است، آوردن مربی خارجی به این جا، دعوت ورزشکار این استان به اردوی تیم‌ملی و پیگیری‌های رییس هیات آن از نقاط قوت هیات اسکواش خوزستان است.

سلیمانی افزود: البته خوزستان در بخش مربی و داور ضعیف است که باید در همین سال 93 به سرعت روی این موضوع کار شود. من هم قول می دهم در هر شهرستانی که خواستید برای سالن آن جا درب های شیشه ای با قفل و یراق جدید به عنوان هدیه به شما بدهیم. سهم کوچکی است ولی ما هم می خواهیم در موفقیت های شما شریک باشیم.

وی گفت: خوزستان در سه ماه نخست امسال در بخش های همگانی و قهرمانی این رشته در جایگاه هفتم قرار گرفت. پایان شهریورماه نیز می خواهیم به صورت شش ماهه این رده بندی را اعلام کنیم. در کل من پشت شما هستم و از زحمات اداره کل ورزش و جوانان این استان نیز تشکر می کنم. هیات اسکواش خوزستان دارای نفراتی جوان و دلسوز است که به زودی می توانند خودشان را مطرح کنند.

رییس فدراسیون اسکواش در پایان بیان کرد: یکی از مسایلی که امسال وزیر ورزش و جوانان روی آن دست گذاشته است، بخش فرهنگ‌سازی و آموزش است و بر این اساس سعی کنید در این زمینه ها نیز فعالیت داشته باشید.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار