تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۶۹۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولین ماموریت اورژانس‌هوایی خوزستان انجام‌شد
رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان اعلام كرد: نخستین ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هفته جاري انجام شد.

دكتر شهريار ميرخشتي اظهاركرد: در تماسي از ايذه با مركز EOC، گزارشی مبني بر مصدوميت يك فرد 55 ساله در كوه هاي ايذه داده شد و به دليل طولانی بودن مسافت و صعب العبور بودن راه های منطقه، بالگرد امداد هوايي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز براي امدادرساني به محل حادثه اعزام شد.

وي ادامه داد: در اين حادثه فردي 55 ساله به نام فرج اله موسوي، كه چوپاني از اهالي منطقه است، بر اثر سقوط از كوه دچار شكستگي لگن شده بود.

رییس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان با بیان این که ماموریتهای اورژانس هوایی بسار گران تمام می شوند، گفت: مسافت طولانی موجب شد بالگرد برای سوخت گیری در پایگاه مسجدسلیمان فرود آید و پس از سوخت گیری به محل حادثه اعزام شود. در نهایت برای این ماموریت با احتساب زمان انتقال فرد مصدوم به بیمارستان گلستان اهواز، بیش از 2 ساعت زمان صرف شد.

میرخشتی افزود: هر ساعت پرواز بالگرد 6 میلیون تومان برای دانشگاه هزینه در بر دارد؛ با احتساب بیش از دو ساعت زمان ماموریت، 18 میلیون تومان هزینه این ماموریت بود ولی خدمات امدادرسانی به مصدوم این حادثه کاملا رایگان انجام شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار