تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۶۹۲۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو خط تولیدی شرکت پگاه خوزستان افتتاح شد
دو خط تولیدی شرکت پگاه خوزستان پنجم شهریورماه با حضور فرماندار، امام‌جمعه و نماینده شهرستان شوش و دیگر مسئولان افتتاح شد.

این خطوط شامل خط پرکن شیر اسکوئر یک لیتری و خط پرکن دوغ روتاری تری بلوک می‌شود. سازنده خط پرکن شیر شرکت تتراپک سوئد و سازنده خط پرکن دوغ شرکت کوشش کاران ایران است.

اشتغال‌زایی این پروژه‌ها 30 نفر بوده است. این خطوط در حجم تولید شیر یک لیتری اسکوئر در سطح 6 هزار پاکت در ساعت، تولید دوغ 1.5 لیتری در سطح 5 هزار بطری در ساعت و تولید دوغ 250 سی‌سی در سطح 7 هزار بطری در ساعت راه‌اندازی شده‌اند.

** واگذاری تامین كل شير مورد نياز مدارس استان به شرکت

مديرعامل شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان با ابراز گله‌مندی از تامین شير دانش‌آموزان استان از توليدكنندگان خارج استان، گفت: انتظار داريم تامین كل شير مورد نياز مدارس استان به ما واگذار شود و اميدواريم با توجه به بخش‌نامه استاندار مبني بر استفاده از توليدات داخل استان، به اين مسايل توجه بيشتري شود.

منصور شاكريان در مراسم افتتاح 2 خط توليدي اين كارخانه اظهاركرد: كارخانه پگاه خوزستان در سال سال 86، 15 ميليون واحد شير به مدارس استان تحويل داد اما این میزان در سال 92 به سه ميليون واحد شير رسيد.

وي افزود: امسال درصدد هستيم پروژه احداث يك واحد سردخانه با ظرفيت 5 هزار تن را در اهواز اجرا كنيم كه هم‌اكنون اقدامات اوليه آن انجام شده است و به‌زودي شاهد كلنگ‌زني آن خواهيم بود. اين كارخانه سال 70 با توليد 15 تن در روز آغاز به كار كرد و در حال حاضر ظرفیت تولید آن به روزانه 200 تن رسيده است.

شاكريان گفت: ‌با توجه به بخش‌نامه حمایت از تولیدات استانی اميدواريم تمام مسوولان توليدات داخلي استان را مورد حمايت قرار دهند. ‌همچنين انتظار داريم ارگان‌هاي نظامي و انتظامي اقلام لبنيات مورد نياز خود را از اين كارخانه تامين كنند؛ فقط بحث ما بحث محصولات پگاه استان نيست و منظور حمايت از محصولات لبنياتي داخل استان است.

در ادامه رضا نجاتي، فرماندار شوش در اين مراسم ضمن تبريك هفته دولت و گراميداشت يا دو خاطره شهيدان رجايي و باهنر اظهاركرد: ‌در هفته دولت 28 پروژه در سطح شهرستان با اعتبار بيش از 11 ميليارد تومان افتتاح شده يا در حال افتتاح است كه اين پروژه در زمينه‌هاي بهداشت، درمان، راهسازي، گاز و خدماتي بوده‌اند.

وي افزود: از اين پروژه‌ها مي‌توان به كارخانه ذرت خشك‌كني، گازرساني به 8 روستا و آبرساني به 3 روستا اشاره کرد. سهم اعتبارات تملك‌دارايي شوش 21 ميليارد تومان است و اميدواريم بتوانيم با اين اعتبار پروژه‌هاي نيمه‌تمام را به اتمام برسانيم.

نجاتي تصريح‌كرد:‌ ‌پروژه منطقه ويژه اقتصادي شوش، دانشكده باستان‌شناسي و طرح توسعه حرم دانيال نبي(ع) از جمله پروژه‌هاي شوش است كه درصدد انجام آن‌ها هستيم. ‌براي طرح توسعه حرم دانيال نبي(ع) که اعتبار مورد نیاز آن 2 ميليارد تومان است، پيمانكار مشخص شده و به‌زودي اجراي آن آغاز خواهد شد.

نجاتي گفت: شير توليدي پگاه خوزستان مي‌تواند شير مورد نياز آموزش و پرورش كل استان و حتي استان‌هاي همجوار را تامين كند اما براساس بررسي‌هاي صورت گرفته مدارس استان شير مورد نياز خود در فصل مدارس را از استان‌هاي همجوار تامين مي‌كنند و معتقديم كه حمايت از توليدات داخل استان مي‌تواند موجب رونق اشتغال در استان شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار