تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۹۲۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان
آئین گرامیداشت روز پزشک در آبادان برگزار شد
آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد.

به همت دانشکده علوم پزشکی آبادان روز گذشته آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز در محل سرسرای اجتماعات این دانشکده برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسئولان، پزشکان و داروسازان حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان حضور داشتند.

در این آئین به 18 پزشک و پنج داروساز فعال در سطح شهرهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان جوایزی اهدا شد.

** حق‌الزحمه‌های گزاف از جامعه پزشکی رخت بربندد

امام جمعه آبادان گفت: حق‌الزحمه‌های گزاف اگر چه در مواردی اندک رخ می‌دهد اما باید سعی شود تا از جامعه پزشکی رخت بربندد.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور در آئین گرامیداشت روز پزشک که در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، ضمن تبریک این روز به پزشکان و داروسازان اظهار کرد: تلاش پزشک برای رفع بیماری از جامعه و تامین سلامت و صحت کار بزرگی است که باید از آن به نحو شایسته‌ای قدردانی کرد.

وی خطاب به پزشکان حاضر در جلسه افزود: در کنار فرد بیمار، سوز دعایی از سمت همراهان وجود دارد که بخشی از آن عاید شما پزشکان می‌شود، این دعا شما را از بسیاری مسائل حفظ می‌کند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: هنگامی که پزشکی در راه معالجه یک بیمار قدم برمی‌دارد به مثابه آن است که پزشک تازه متولد می‌شود، خداوند مزد پزشکان متعهد، اهل نماز و کاردان را با گذشت از تقصیرات احتمالی آنان می‌دهد.

ابراهیمی‌پور اضافه کرد: ریشه بسیاری از بیماری‌هایی که ما به آن مبتلا می‌شویم در مباحث اخلاقی نهفته است به طور مثال با قطع صله رحم، عمر آدمی کوتاه می‌شود.

وی یادآور شد: باید مباحث پیشگیرانه از ابتلا به بیماری همچون نحوه زندگی و غذا خوردن را به مردم آموزش دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبادان از بازگرداندن سلامتی و امید به بیمار و خانواده وی، به عنوان یکی از کارهای اصلی پزشکان نام برد و گفت: رفتار مناسب، تلاش، آراستگی به محاسن اخلاقی، پایبندی به احکام دینی و شرعی و سنگ صبور خانواده‌های بیمار بودن از جمله ویژگی‌های یک پزشک به شمار می‌رود.

امام جمعه آبادان افزود: معرفت به خدا و خلق خدا باید متناسب با مدارج علمی بالا رود چرا که در غیر این صورت از حق فاصله گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: در برخی از جاها که البته آبادان شامل آن نیست، گاها شنیده می‌شود که برخی از پزشکان به حرفه پزشکی به عنوان تجارت و از بیماری به عنوان کالا برای گرفتن حق‌الزحمه‌های بسیار زیاد که بار مالی زیادی را بر گردن مردم تحمیل می‌کند، استفاده می‌کنند.

به گفته ابراهیمی‌پور، این مسئله اگر چه در مواردی اندک رخ می‌دهد اما باید سعی شود تا از جامعه پزشکی رخت بربندد.

** اهدای 6 دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اهدای چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان گفت: 6 دستگاه دیالیز دیگر با کمک انجمن حمایت از بیماران خاص به این بیمارستان اهدا می‌شود.

نصرالله حسونی بحرینی در آئین گرامیداشت روز پزشک و داروساز اظهار کرد: با کوشش پزشکان ماما در زمینه ارائه آموزش‌ها و راهکارهای مناسب به زنان باردار در منطقه، میزان زایمان طبیعی در زنان 10 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: سال گذشته به میزان بیش از 900 میلیون تومان خدمات درمانی رایگان به بیماران تصادفی ارائه شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از 400 میلیون ریال خدمات رایگان به بیماران نیازمند فاقد توانایی مالی و 400 میلیون تومان خدمات رایگان به بیماران خاص در سال گذشته به عنوان دیگر کارهای صورت گرفته نام برد.

حسونی بحرینی تصریح کرد: سال گذشته همچنین 3 میلیارد و 300 میلیون تومان در بیمارستان بهشتی  و 200 میلیون تومان در بیمارستان آیت‌الله طالقانی برای تکمیل و تجهیز این دو بیمارستان هزینه شد.

وی با اشاره به اهدای چهار دستگاه دیالیز به بیمارستان شهید بهشتی آبادان یادآور شد: شش دستگاه دیالیز دیگر با کمک انجمن حمایت از بیماران خاص به این بیمارستان اهدا می‌شود.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: سال گذشته بیش از 20 متخصص به مجموعه کادر درمانی بیمارستان‌های شهید بهشتی و آیت‌الله طالقانی آبادان افزوده شد.

**مقیم شدن پزشکان در بیمارستان‌ها

حسونی بحرینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از پانزدهم اردیبهشت‌ماه امسال در آبادان گفت: بر اساس این طرح، بیماران در مراجعه به بیمارستان‌ها برای پرداخت، هزینه درمان به ازای مراجعه هر بیمار در شهر 10 درصد و به ازای هر بیمار در روستا پنج درصد از کل هزینه را پرداخت می‌کند.

وی افزود: بیمارانی که مراحل درمان آنها در بیمارستان دنبال می‌شود در صورت نیاز به دریافت برخی خدمات که در بیمارستان قابل ارائه نیست از جمله ام آر آی، رادیولوژی و آزمایشگاه، بر اساس قراردادی که با برخی مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی در شهر منعقد کرده‌ایم، ارجاع داده می‌شوند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به روی آوردن زنان به زایمان طبیعی خاطر نشان کرد: با توجه به رایگان شدن زایمان طبیعی زنان در بیمارستان‌ها بر اساس طرح تحول سلامت، تمایل زنان به این شیوه از زایمان افزایش یافته است.

حسونی بحرینی در زمینه مقیم شدن پزشکان در بیمارستان‌ها ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با متخصصان، از ساعت 14 تا 20 چند نفر از این متخصصان با استقرار در بیمارستان‌های سطح شهر به ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی به بیماران ارائه خدمات می‌کنند.

** راه‌اندازی کلینیک ویژه در دانشکده علوم پزشکی آبادان/ افزوده شدن نیروهای جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی کلینیک ویژه در دانشکده علوم پزشکی آبادان در آتیه‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در این کلینیک، تمام متخصصان از ساعت 16 تا زمانی که بیمار وجود داشته باشد حاضر و به ارائه خدمات درمانی مرتبط با هر تخصص می‌پردازند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه کیفیت تمام خدمات ارائه شده در این کلینیک با آنچه که در مطب‌ها ارائه می‌شود مطابقت دارد تصریح کرد: بیمارانی که به این کلینیک مراجعه می‌کنند به جای پرداخت 26 هزار تومان حق ویزیت پزشکان متخصص، تنها 3 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

به گفته حسونی بحرینی، این کار در راستای ارائه خدمات بهتر، بیشتر و مطلوب‌تر به شهروندان انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزوده شدن نیروهای آماده به خدمت از آبان‌ماه امسال به مجموعه گفت: امید می‌رود تا به ورود این افراد کیفیت خدمات قابل ارائه افرایش یابد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان، خطاب به پزشکان حاضر در آئین یادآور شد: باید در زمینه اعتمادسازی و جلب رضایت مردم بکوشیم تا آن اعتباری که به واسطه اندک پزشک‌نماها به دلیل دریافت دستمزدهای خارج از تعرفه دچار آسیب شده بهبود یابد و جایگاه پزشکان همواره حفظ شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار