تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۹۲۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:
کتابخانه‌های خوزستان رتبه نخست کشور را کسب کردند
کتابخانه‌های خوزستان رتبه نخست کشور را کسب کردند ، در استان 216 کتابخانه عمومی وجود دارد و در حال حاضر به ازای هر 20 هزار و 946 نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتابخانه‌های خوزستان رتبه نخست کشور را کسب کردند.

لفته منصوری اظهار کرد: در استان 216 کتابخانه عمومی وجود دارد و در حال حاضر به ازای هر 20 هزار و 946 نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: به ازای هر 100 نفر 11/2 مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان خوزستان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان عنوان کرد: در تعداد اعضا که یک شاخص عملکردی است اعضای خوزستان 194 هزار و 757 نفر و تمام اعضای کتابخانه‌های کشور دو میلیون و 516 هزار و 879 نفر هستند.

وی افزود: 4درصد از مردم خوزستان عضو کتابخانه‌ها هستند و تعداد کتاب به ازای هر 100 نفر 52 جلد کتاب در استان وجود دارد.

منصوری گفت: خوزستان در شاخص تعداد اعضا رتبه دوم کشوری را دارد که البته هنوز فاصله زیادی با سند چشم انداز داریم.

وی با بیان اینکه کتابخانه باید حرکت کرده و مخاطب خودش را پیدا کند، گفت: کتابخانه یک انبار ساده کتاب نیست و اگر اینطور باشد ارزشی ندارد می‌توان در استان خوزستان از طریق کتاب‌های مشترک به فرهنگ مشترک رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: بیشتر کتابخانه‌های استان به صورت دوشیفته و در هر شیفت هشت ساعت مشغول ارائه خدمات به اعضا و عموم مردم هستند.

وی عنوان کرد: خوزستان دارای 216 کتابخانه است که شهرستان اهواز با 35 کتابخانه بیشترین تعداد را در استان خوزستان دارد.

منصوری افزود: در تعداد کل کتابخانه‌ها در کشور رتبه سوم و در زمینه کتابخانه‌های نهادی رتبه نخست کشوری متعلق به استان خوزستان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: از این میزان کتابخانه در استان 15 باب در زندان‌های استان، 179 کتابخانه در شهر‌ها و 37 کتابخانه نیز در روستا‌ها وجود دارد.
:
:
:
آخرین اخبار