تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روستاهای شوش همچنان تشنه
داستان تامين آب شرب ظاهراً به اين سادگی‌ها قابل حل نیست؛ واقعیتی که در اظهارات برخی مسئولان به وضوح ديده و دلیلش نبود اعتبار برای پروژه‌ها عنوان می‌شود.

به گزارش اگزار، شايد باورش سخت باشد که حس کنيد در جايي زندگي مي‌کنيد که بيشترين آب‌هاي کشور در آن جاري است اما اهالي روستاهاي همين منطقه، در جايي ميان سه رود شاوور، دز و کرخه از تشنگي در رنج و عذاب باشند.


روستاهای شوش همچنان تشنه

عکس از روستای مگرن (خسرج) بخش شاوور

سکینه یکی از دختران روستایی از بخش شاوور در این باره می‌گوید: پدرم و بسیاری از اهالی روستا بارها درخواست کشیدن آب لوله کشی داده‌اند اما هیچ نتیجه‌ای عایدشان نشده‌است.

شهرستان شوش 219 روستا دارد. 155 روستای این شهرستان آب دارند. 83 درصد روستاها از آب شرب و بهداشتی بهره‌مند هستند. در حال حاضر از چهار هزار و 15 روستای خوزستان یک هزار و 118 روستا فاقد آب هستند و 302 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

اوضاع بی‌آبی در شهرستان شوش به حدی بود که در آخرین سفر هیات دولت قبلی به این شهرستان، دهیاران شوش خواستار آبرسانی به روستاهای این شهرستان شدند. مدتها است که اهالی روستاهایی همچون رسن، شیخ راشد، فرحان کبر که در نزدیکی‌های منطقه چنانه و از نوابع بخش فتح‌المبین هستند مشکلات خود را به صورت های مختلف مطرح کرده‌اند.

روستاهای دیگری نیز همچون ابوسلیله، مگرن یک، دو و سه، نیز با جمعیتی بیش از چند هزار نفر هنوز از نعمت آب شرب بی بهره مانده اند. اهالی این روستاهای بدون آب، با ارسال درخواست به هیات دولت خواستار توجه بیشتر به این مشکل آبرسانی به روستاهایشان شدند. این در حالی است که مسئولان روستاهای رسن، شیخ راشد، فرحان کبر و همچنین روستاهای نواحی صرخه و... را جزء لیست روستاهای فاقد آب نمی دانند.
:
:
:
آخرین اخبار