تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۹۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور عنوان کرد :
آمادگی کامل ایران برای سرنگونی هرگونه پهپاد
فرماندهی منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور گفت: به هواپیماهای دشمن قبل از ورود به خاک جمهوری اسلامی اخطار می­ دهیم و هرگونه ورود پهپاد و یا هواپیمای دشمن را تهدید قلمداد می­ کنیم و در صورت ورود بلافاصله آن را سرنگون می­ کنیم.

سرهنگ ستاد محمود احمدی به مناسبت دهم شهریور سالروز گرامیداشت پدافند هوایی در نشست خبری اظهار کرد: بیش از 700 هواپیمای جنگی دشمن در هشت سال دفاع مقدس توسط پدافند هوایی سرنگون شده است.

وی تصریح کرد: در یکی از  عملیات ها حدود90 فروند از هواپیماهای دشمن را سرنگون کردیم و در نتیجه سلحشوری رزمندگان هم اکنون منطقه جنوب غرب کشور به منطقه ای کاملا امن تبدیل شده است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب غرب کشور، اخلاص، تخصص کافی، دشمن شناسی و هوشیاری را از مهم ترین خصوصیات نیروهای پدافند هوایی اعلام کرد و افزود: نیروهای پدافند هوایی هر چه از لحاظ علمی و تخصصی قوی تر باشند در کار خود موفق تر عمل می­ کنند.

احمدی حفاظت از تاسیسات نفتی، بنادر و غیره را از مهمترین برنامه­ های پدافند هوایی جنوب غرب کشور دانست و گفت: کشف و انهدام هرگونه تهدیدات هوایی با استفاده از شبکه های راداری توسط نیروهای پرتلاش پدافند هوایی در منطقه جنوب غرب کشور صورت می­ گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما یکی از امن ترین کشورهای مسلمان دنیاست اظهار کرد: ما به هواپیماهای دشمن قبل از ورود به خاک جمهوری اسلامی اخطار می­ دهیم و هرگونه ورود پهپاد و یا هواپیمای دشمن را تهدید قلمداد می­ کنیم و در صورت ورود بلافاصله آن را سرنگون می­ کنیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یاد آور دلاوری های مردم ایران است و  به این مناسبت رژه­ و برنامه های مختلفی برگزار می­ شود.

نیروهای پدافند، اسطوره های پنهان کشور

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوای جنوب غرب کشور نیز در ادامه این نشست خبری از نیروهای پدافند هوایی به عنوان مدافعان آسمان ولایت و اسطوره­ های پنهان یاد کرد و گفت: به هماه اندازه که در سطح زمین امنیت لازم است به لحاظ هوایی نیز امنیت ضروری است.

سیدجان مراد موسوی با بیان اینکه دشمن در جنگ سخت با کشور ما ناکام مانده است گفت: اکنون دشمن یک هدف مهم و فراتر از جنگ سخت دارد و آن حمله از طریق جنگ نرم است.

وی جنگ نرم را برای تهدیدی بر باورها و اعتقادات دینی و مذهبی ملت ایران اعلام کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند جنوب غرب کشور تاکید کرد: برای مقابله با تهاجم دشمن باید همه مردم و متولیان تلاش کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار