تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۹۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان خبر داد :
احداث پیست دوچرخه‌سواری عمومی در آبادان
شهردار آبادان از احداث و بهره‌برداری نخستین پیست دوچرخه سواری عمومی استان خوزستان در آبادان خبر داد.

محمودرضا شیرازی شامگاه پنج‌شنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری  آبادان به مناسبت هفته دولت و احداث نخستین پیست دوچرخه سواری عمومی خوزستان در این شهر خبر داد و اظهار کرد: این پیست در یکهزار متر طول رفت و برگشت، در محل پارک تازه افتتاح شده ملت جنب بلوار دوم مهر ایجاد شده است.

وی در تشریح جزئیات ساخت پارک ملت افزود: پیش‌تر این بخش محلی برای عبور لوله‌ها شرکت خطوط لوله و مخابرات بود که پس از پیگیری‌های مکرر و جابه‌جایی این خطوط اقدام به ایمن سازی و احداث پارک کردیم.

شهردار آبادان با اشاره به وسعت 10 هکتاری این پارک از خاکبرداری، خاکریزی، زهکشی، تسطیح، لوله گذاری، آب خام، کابل کشی، پایه برق، جدول گذاری، نرده گذاری، چمن کاری، کاشت درخت و گل، پارکینگ، سرویس بهداشتی سه ست ورزشی، دو زمین اسکیت و سه وسیله بازی از نوع پلی اتیلن به عنوان کارهای انجام شده در این پارک نام برد.

شیرازی عنوان کرد: با پیش بینی حضور گسترده میهمانان نوروزی در شهر، پارکینگی به وسعت سه هکتار در جنب این پارک احداث شده است.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان تصریح کرد: پارک میثاق نیز در جنب اردوگاه میثاق در وسعتی معادل یک هکتار و با صرف 5 میلیارد ریال اعتبار و انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی، اجرای جدول، کفپوش، زهکش، آب خام و مبلمان احداث و امروز به بهره برداری رسید.

* تخصیص اعتبار 220 میلیارد ریالی اعتبار

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز به طور همزمان 40 پروژه عمران شهری در آبادان به بهره برداری رسید.

شیرازی یادآور شد: برای انجام و اجرای این پروژه‌ها مبلغ 220 میلیارد  ریال اعتبار هزینه شده که 12 پروژه آن شامل بوستانهای شهری با وسعت 27 هکتار است.

به گفته شهردار آبادان، زیرسازی و آسفالت برخی معابر شهری، دو ایستگاه مکانیزه اتوبوس، دو پل عابر پیاده و انجام عملیات سرپوش گذاری کانال‌های روباز در برخی نقاط به عنوان بخشی از این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: پارک پیروز نیز در مساحتی معادل پنج هکتار و پس از انجام اموری همچون خاکبرداری، خاکریزی، جدول و کفپوش گذاری، زهکشی، اجرای آب خام و مبلمان شهری امروز به بهره برداری رسید.

مدیر سامانه مدیریت شهری آبادان با اشاره به فضای سبز 96 هکتاری فضای سبز شهری در سال 82 و سرانه چهار مترمربعی در آن زمان افزود: با توجه به کارهای صورت گرفته در چهار سال اخیر میزان فضای سبز شهری به 251 هکتار رسیده است.

شیرازی با اشاره به اینکه در طول این چهار سال توانسته‌ایم به سرانه 12 متر مربعی مطابق با استانداردهای رایج دست پیدا کنیم، گفت: اغلب فضاهای سبز ایجاد شده در مناطق کم‌برخوردارتر همچون ذوالفقاری و جمشیدآباد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: با 4 هزار متر مربع فضای سبز موجود در بخش شرکتی، سرانه فضای سبز در آبادان به 16 متر مربع رسید.

* تقدیر از عملکرد شهرداری و استاندار خوزستان

شهردار آبادان با تقدیر از تلاش تمام کارکنان شهرداری یادآور شد: در این مسیر از حمایت فرماندار آبادان به عنوان نماینده دولت در شهرستان در حمایت و همراهی با شهرداری صمیمانه قدردانی می‌کنم.

شیرازی گفت: استاندار خوزستان نیز با برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف کارشناسی ما را در انجام درست برنامه‌هایمان کمک و یاری کرده است.

وی همچنین با اشاره به احداث پارکینگ شهدای نفت در مقابل گیت 18 پالایشگاه در مساحتی معادل 8 هزار متر مربع و صرف اعتباری معادل 4 میلیارد ریال افزود: کار پیاده روسازی خیابان‌های امیرکبیر، منتظری و امام خمینی(ره) با اعتباری معادل 4.5 میلیارد ریال و انجام تخریب پیاده رو قدیمی، زیرسازی، جدول گذاری و سنگ کاری به انجام  رسیده است.

به گفته شهردار آبادان، پارک شهید قنوتی واقع در حد فاصل میدان دریاقلی تا بازار جمشید آباد با صرف 3.3 میلیارد ریال اعتبار و اجرای خاکریزی زراعی، جدول گذاری، پیاده رو سازی، زهکشی و مبلمان شهری به اتمام و مورد بهره برداری قرار گرفت.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار