تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۹۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه آبادان مطرح کرد :
جای‌خالی منطقه‌ آزاد در میان مردم و مسئولان
امام جمعه آبادان با اشاره به خالی بودن جای منطقه آزاد اروند میان مردم و مسئولان آبادانی گفت: سازمان منطقه آزاد اروند باید تمام قد به شهر آبادان کمک کند.

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور پنجشنبه شب در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های شهری آبادان با تبریک هفته دولت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: از تمام کسانی که کوشیدند تا پروژه‌های خوبی را به شهروندان تقدیم کنند، قدردانی و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت در راستای بهبود وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر است، تصریح کرد: تحت هیچ عنوان نباید امکانات شهر آبادان همچون امکانات درمانی و آموزشی به اهواز منتقل شود.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: هر چند که بذل و بخشش آبادان به سایر شهرهای استان زیاد بوده اما به باور ما نگاه به آبادان مثبت است و هیچ چیزی از این شهر بیرون نمی‌رود.

ابراهیمی‌پور با اشاره به تسری منطقه آزاد اروند به تمام شهرهای آبادان و خرمشهر یادآور شد: جای مسئولان منطقه آزاد اروند در این میان خالی است، آنان نیز باید به میان مردم و مسئولان آبادان بیایند و در تعاملی بیشتر و بهتر برای بهبود وضعیت شهر بکوشند.

وی اجرای طرح تحول سلامت در کشور را کاری بزرگ و ارزشمند خواند و گفت: این طرح از جمله طرح‌های شاخص دولت است که باید با جدیت دنبال و به نحو مطلوبی به مرحله اجرا در آید.

امام جمعه آبادان افزود: کمبود پزشک متخصص و عمومی در حوزه درمان بسیار مشهود بوده و برای این منظور به همکاری و حمایت جدی دستگاه‌های مرتبط نیاز است.

ابراهیمی‌پور عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان شهر آبادان، می‌طلبد که نمایندگان و مسئولان با وفاق، اتحاد، همراهی و همدلی آستین همت را بالا زده و برای ارتقای سطح زندگی و معیشتی مردم بکوشند تا به این ترتیب ذره‌ای از آلام مردم کاسته شود.

وی تصریح کرد: آبادان و آبادانی‌ها حقشان بیشتر از آن چیزی است که اکنون وجود دارد پس باید برای رسیدن به این مرتبه تلاش و جدیت بیشتری شود.

** مشکل فاضلاب منازل 82 هزار آبادانی رفع شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب PSDA آبادان، مشکل فاضلاب 82 هزار منزل در این شهر رفع شد.

علی‌اکبر علیمرادی شب گذشته در مراسم افتتاح ایستگاه پمپاژ در محل ایستگاه 12 آبادان با اشاره به ظرفیت 710 لیتر در ثانیه این ایستگاه گفت: مشکل دفع فاضلاب منازل در مناطق 700 واحدی، امیرآباد و هلال‌بریم توسط احداث این ایستگاه پمپاژ و انتقال آن از طریق خطوط تحت فشار و ثقلی به ایستگاه بالادست رفع شد.

وی با اشاره به زمان آغاز ساخت این ایستگاه در سال 89 و اتمام و بهره‌برداری آن در هفته دولت امسال تصریح کرد: این امر زمینه احداث شبکه مدرن دفع فاضلاب در مناطق فیه و فیاضیه، کوی ملت و ایستگاه 9 تا 12 را موجب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به بهره‌برداری از شبکه‌های مدرن رفع فاضلاب در مناطق مختلف آبادان از 40 کیلومتر طول شبکه، 2 هزار فقره انشعاب واگذار شده و صرف 97 میلیارد ریال اعتبار به عنوان مشخصات این پروژه نام برد و عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 91 آغاز و اکنون به اتمام و به بهره‌برداری رسیده است.

وی یادآور شد: اجرای شبکه و دفع بهداشتی فاضلاب شهری مناطق سلیچ غربی، شطیط، علوانیه، کوی فرهنگیان و منطقه 350 هکتاری امیرآباد از جمله اهداف اجرای این پروژه به شمار می‌روند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار