تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۹۳۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امکان ثبت‌نام تمتع تا ۱۰ سال آینده وجود ندارد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عربستان قول داده است از دو سال آینده سهمیه حج دو برابر شود و به این ترتیب امیدواریم سهمیه ایران به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یابد.

سعید اوحدی با اشاره به اجرای طرح توسعه مسجدالحرام گفت: براساس مصوبه سازمان کنفرانس اسلامی سهمیه هر یک از کشورهای مسلمان در موسم حج یک هزارم جمعیت آن کشور تعیین شده است.
 
وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر به دلیل اجرای طرح توسعه مسجدالحرام این سهمیه 20 درصد کاهش پیدا کرد و پیش‌بینی ما این است که تا دو سال آینده این سهمیه نیز قابل افزایش نیست.
 
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دولت عربستان قول داده است از دو سال آینده سهمیه‌ها را دو برابر کند گفت: به این ترتیب امیدوار هستیم سهمیه زائران ایرانی در حج تمتع در سال‌های آتی به 120 هزار نفر افزایش یابد.
 
اوحدی همچنین در خصوص روش تهیه فیش حج گفت: براساس دستورالعمل سازمان حج و زیرات فروش فیش حج تمتع دارای اولویت تشرف در همان سال قانونی است و امکان این کار در دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور فراهم شده است.
 
اوحدی ادامه داد: امسال برای اولین بار امکان نقل و انتقال برای فیش‌های عمره دارای اولویت فراهم شده است تا به این ترتیب بتوانیم دست سودجویان و دلالان را کوتاه کنیم و توصیه ما به زائران این است که تنها از طریق دفاتر مجاز خدمات زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت اقدام کنند.
 
وی تصریح کرد: در خصوص ثبت‌نام‌های جدید برای حج تمتع فعلا این امکان وجود ندارد چراکه هم‌اکنون یک و نیم میلیون نفر در صف نوبت تشرف به حج قرار دارند و اگر سهمیه‌ها به همین شکل باقی بماند اعزام آنان 10 سال طول می‌کشد اما برای سفر عمره مفرده امیدوار هستیم طی 4 تا 5 سال آینده زمینه را برای ثبت‌نام فراهم آوریم.
 
اوحدی همچنین به افزایش مدت‌زمان اقامت تعدادی از حجاج در مدینه اشاره کرد و گفت: زائران در حج تمتع بین 29 تا 32 روز و یا بیشتر در سفر هستند و امسال تمهیداتی اندیشیده شده است که با توجه به برنامه پروازی زائران بتوانیم دوره اقامت تعدادی از آنها را در مدینه به 8 یا 9 روز افزایش دهیم.
 
وی ادامه داد: در سال‌‌های آتی اگر توسعه فرودگاه مدینه منوره و جده این امکان را فراهم آورد که تعداد پروازها در برنامه پروازی حج افزایش پیدا کند امیدواریم بتوانیم مدت زمان سفر حج را کاهش دهیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: حج تمتع ، حج
:
:
:
آخرین اخبار