تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۹۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات جابه‌جایی فرودگاه اهواز تشریح شد
فرودگاه بین المللی اهواز، یکی از فرودگاه های نسبتا قدیمی کشور است و حجم بالای مسافر و تعداد زیاد پروازهای داخلی و خارجی که روزانه در این فرودگاه انجام می شود اهمیت آن را به خوبی نشان می دهد.

این فرودگاه از سال 1339 توسط شرکت ملی نفت احداث شد و در سال 1342 به هواپیمایی کشوری تحویل داده شد.

اخیرا و بعد از انتشار اخباری مبنی کشف میدان های نفتی در محل فرودگاه اهواز، اخباری مبنی بر جابجایی این فرودگاه مطرح می شود که در گفت و گویی این اخبار و برخی سوالات دیگر را با ناصر صفاری مدیرکل فرودگاه های خوزستان در میان گذاشتیم.

جناب صفاری به عنوان سوال اول، پس از سقوط هواپیمای شرکت سپاهان در مسیر تهران - طبس یکی از سوالاتی که در بین مردم خوزستان مطرح می شود وضع امنیت در فرودگاه و شرکت های هواپیمایی در اهواز است، دراین مورد توضیح دهید.

 بنده به نوبه ی خودم از شما به خاطر پوشش مسائل فرودگاه های خوزستان کمال سپاس را دارم، الحمدالله به لحاظ امنیت پرواز، فرودگاه های خوزستان از وضعیت مناسب و خوبی برخوردار هستند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

درباره اطلاعات پروازها به ویژه اینکه آیا در خوزستان هواپیمای آنتونف 140 مورد بهره برداری قرار می گیرد یا نه می توانید اطلاعاتی در اختیار مردم قرار  دهید؟

این موضوع را مسئولان سازمان هواپیمایی کشور بهتر می توانند پاسخ دهند و توصیه می کنم این مسئله را از آنان پیگیری کنید.

جناب صفاری وضعیت امکانات و پروژه های فرودگاهی در خوزستان چگونه است؟ مثلاً فرودگاه مسجد سلیمان چه زمانی افتتاح می شود؟

در مورد راه اندازی فرودگاه مسجد سلیمان باید اشاره کنم که استانداری خوزستان پیگیر این مسئله هستند. و با توجه به پیگیری های استاندار، کلیه توافقنامه ها با شرکت فرودگاه های کشور و استانداری در این زمینه منعقد شده است. امیدواریم هر چه سریعتر و پس از بهسازی، این فرودگاه افتتاح شود.

وضعیت فرودگاه اهواز و بحث انتقال آن به مکان جدید در چه مرحله ای است؟

پیگیر موضوع انتقال فرودگاه اهواز به محل جدید مشخص شده در شرق اهواز هستیم. چرا که با توجه به حجم تردد بالای مسافر در فرودگاه اهواز این جابجایی امری ضروری است.

علی رغم اینکه چند سال از این پروژه می گذرد ولی وجود مشکلاتی در این زمینه روند احداث را کند کرده است.

دلایلی که سبب شد جابجایی فرودگاه اهواز را دنبال کنید چه بوده است؟

علت های مختلفی را می شود بیان کرد. این فرودگاه در محدوده شهری واقع شده است و امکان توسعه فرودگاه به دلیل کمبود فضا نیست.

ما از حیث تردد و تعداد پرواز جزء پرترددترین فرودگاه ها هستیم ولی از باب فضا جزء کوچکترین فرودگاه های کشور هستیم. برای احداث و توسعه قسمت هایی چون پارکینگ هواپیما و یا پایانه های جدید با مشکل فضا مواجه هستیم.

گفته می شود یکی از علت های این جابجایی بحث کشف نفت در این زمین ها است این چقدر صحت دارد؟

بله. این قضیه صحت دارد. یکی از مسایلی که باعث شد ما به دنبال جابجایی باشیم همین بحث منابع نفتی بود.

برای احداث فرودگاه جدید چه اقداماتی صورت گرفته است؟

محل این فرودگاه در شرق اهواز جایابی شده است و پیمانکار آن انتخاب شده است. این پروژه به قرارگاه خاتم الاانبیا واگذار شده است. متاسفانه به دلیل مشکلاتی مثل عدم تخصیص اعتبارات این پروژه مهم پیشرفت آن چنانی نداشته است.

یکی از علت های جابجایی فرودگاه، منابع نفتی بود و قرار بود وزارت نفت از این پروژه حمایت مالی کند ولی متاسفانه تا به الان فقط مقدارکمی منابع تخصیص داده شده که این منابع هم از سوی استانداری خوزستان تخصیص داده شده است.

شما در ادراه کل فرودگاه های استان برای پروژه بزرگ جابجایی چه پیگیری هایی انجام دادید؟

ببیینید این یک پروژه کلان است، به نظرم تصمیم گیری های باید در سطح کلان و از طریق وزرای نفت و راه و شهرسازی پیگیری شود. البته در این زمینه ما پیگیری های زیادی انجام دادیم ولی هنوز اتفاق جدی در این زمینه صورت نگرفته است.

به هرحال با توجه به اهمیت خوزستان و نقش ان در اقتصاد کشور و همچنین حجم بالای تردد از این استان به زودی شاهد حرکت مثبتی در این موضوع باشیم.

انشاالله ، من هم از پیگیری های شما تشکر می کنم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار