تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۹۴۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم برخورد با اتباع خارجی غیرقانونی در استان
کارگروه فرعی اتباع بیگانه به ریاست معاون امنیتی و انتظامی درخصوص چگونگی اسکان، اقامت، اشتغال و جذب اعتبارات مقرر برای دستگاه‌های اجرایی استان برگزار گردید.

در این جلسه حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ضمن تشریح موقعیت اتباع خارجی در استان خوزستان ، بر تلاش همه دستگاه‌های متولی امور اتباع خارجی در جهت نهادینه نمودن ورود ، اقامت و اشتغال قانونی اتباع خارجی موجود در استان خوزستان تأکید نموده ، از ادارات کل و سازمان‌ها درخصوص برخورد با کارفرمایان و واحدهای تولیدی و صنعتی که اتباع خارجی غیرمجاز را بکار می‌گیرند از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را خواستار شدند که در این بین در سال  92 تعداد کارفرمایان معرفی شده به دستگاه قضایی 72 واحد که منجر به محکومیت آنان و پرداخت جریمه و پیگرد قانونی شده است. همچنین در سال 1393 به تعداد 24 کارفرما به دستگاه قضایی معرفی و منجر به پرداخت بیش از 26 میلیارد ریال جریمه و پلمپ چند واحد تولید گردیده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان بر اجرای دقیق بخشنامه معاون اول محترم رئیس جمهور و همچنین بخشنامه معاون وزیر در خصوص برخورد با عواملی که اتباع خارجی غیرمجاز را بکار می‌گیرند و یا بدون مجوز هیات فنی اشتغال استان هرگونه تبعه خارجی را بکار می گیرند که باعث از بین رفتن فرصت شغلی برای جویندگان کار اتباع ایرانی می‌شود، تأکید کرده‌اند.

دبیر کارگروه اتباع بیگانه بر جذب اعتبارات مصوب مجموعه طرح های سال 2014 میلادی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و خواستار پیگیری، تخصیص و تعیین سهمیه اعتباری به استان خوزستان را شده‌اند. این اعتبارات در زمینه پروژه‌های عمرانی، آموزش و پرورش، بهداشتی و درمانی، آموزش فنی و حرفه‌ای، توسعه فضای سبز و آموزش‌های مهارتی کشاورزی و بهزیستی می‌باشد.

در ادامه جلسه دهقان معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان، درخصوص نهادینه نمودن ورود ، اقامت و اشتغال اتباع خارجی حاضر در استان خوزستان تأکید و بر لزوم برخورد با اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در استان سکونت و بکارگیری می‌شوند تأکید نمود.

وی فعال کردن گلوگاه های ورودی به استان در جهت کنترل ورود و خروج اتباع خارجی و ساماندهی آنان در جهت اجرای قانون خواستار شد.

دهقان افزود: با توجه به وضعیت بیکاری در استان، اولویت اشتغال با جویندگان کار هم استانی ما است و در صورت نبود تخصص لازم و با بررسی لازم از سوی متولیان امر، بکارگیری آنان صورت می‌گیرد. کارفرمایان دولتی و خصوصی این موقعیت استان را باید درک کنند و با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز هم باعث از بین بردن فرصت شغلی یک ایرانی و هم به خودشان ضربه خواهند زد چون برابر قانون و ماده 181 قانون کار آنان در صورت ارتکاب جرم بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، مجازات سنگینی بر آنان مترتب خواهد شد.فرمانداران شهرستان هایی که بیشترین اتباع خارجی غیرمجاز در آنجاست می بایست فعالیت بیشتری داشته باشند و نگذارند کار غیرقانونی از جانب اتباع خارجی از جمله اقامت، اشتغال و حضور در شهرستان را داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با تشریح موقعیت و حساسیت استان خوزستان خواستار هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی شده اند و تأکید نموده اند، ضمن احترام و تکریم اتباع خارجی از هرگونه اقدام غیرقانونی آنان جلوگیری نمائیم.

در این جلسه به بررسی چگونگی ادامه خدمات رسانی به اتباع خارجی، ساماندهی اتباع خارجی و جذب اعتبارات عمرانی و خدماتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
:
:
:
آخرین اخبار