تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۴۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سه علت نخست مرگ نوزادان در سال 92
مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: میزان شاخص مرگ و میر نوزادان خوزستانی از هدف کشوری نیز پایین‌تر است.

کارگاه آموزشی نظام مراقبت مرگ پریناتال با حضور مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه جندی شاپور اهواز و کارشناسان امور مامایی معاونت درمان همچنین کارشناسان نظام مراقبت مرگ پریناتال روز شنبه در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه برگزار شد.

مدیر امور بیمارستان‌های دانشگاه جندی شاپور در این نشست اظهار کرد: ثبت صحیح و به‌روز مرگ‌های پریناتال به منظور دستیابی به سلامت نوزادان عمده‌ترین هدف برگزاری این نشست است.

پژمان بختیاری‌نیا افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، میزان مرگ و میر نوزادان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به کمتر از 8 هزار تولد زنده بالغ شده که حتی نسبت به هدف کشوری تعریف شده برای این شاخص نیز که 9 در هزار تولد زنده است، کمتر است.

وی مبحث روند کاهش میزان مرگ نوزادان ( NMR) را تشریح کرد و سه علت نخست مرگ نوزادان در سال‌های 91 ـ 92 را مورد مقایسه قرار داد و در بخش دوم این نشست نیز، نحوه ورود اطلاعات مرگ‌های پریناتال در سامانه ایمان (سامانه سلامت مادران و نوزادان ایران) به صورت آنلاین توسط زهرا تمیمی‌پور، کارشناس سلامت نوزادان معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز به کارشناسان حاضر آموزش داده شد.

سه علت اول مرگ نوزادان در سال 92 به ترتیب عبارت از سندرم دیسترس تنفسی 62 درصد، سپسیس و عفونت 14 درصد، آسیفکسی 6.11 درصد است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار