تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۹۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان :
زبان ما زبان فرهنگ است نه تحکم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که در فعالیت‌های فرهنگی باید به عقاید هم احترام بگذاریم و کنار هم باشیم گفت: زبان ما زبان فرهنگ است نه تحکم.

همایون قنواتی در نشست هم‌اندیشی انجمن‌های ادبی استان اظهار کرد: در پازل فرهنگی ما به عنوان مدیر فرهنگی متولی برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر، کتاب، کانون های فرهنگی و... هستیم.

وی با اشاره به این که مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش‌ها دغدغه‌های زیادی دارد خطاب به اعضای انجمن شعر اهواز اظهار کرد: دعوت از شما و برگزاری این نشست در راستای برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های انجمن است؛ این که فکر کنید و برنامه‌ریزی منسجمی در مقوله شعر و ادب داشته باشید.

قنواتی با بیان این که فعالیت‌های انجمن شعر باید به صورت دوسویه هم برای هنرمندان و هم برای مردم باشد افزود: بر این اساس در حوزه‌های مختلف ادبیات نسبت به برگزاری جشنواره، کارگاه، سمینار و مسابقه می‌توانید به ارايه برنامه بپردازید و ما عملیاتی خواهیم کرد.

وی با اشاره به خرده فرهنگ‌ها اظهار کرد: پس‌افتادگی فرهنگی زمانی به وجود می‌آید که خرده فرهنگ بر فرهنگ عمومی غلبه کند.

قنواتی تاکید کرد: باید بپذیریم که جامعه را تک‌تک آدم‌ها با هم و در کنار هم می‌سازند و بر این اساس باید با هم کنار بیاییم و به عقاید هم احترام بگذاریم.

او گفت: نتیجه‌گیری جمعی پس از گفت‌وگو و استفاده از نظرات و آرای همه خواست و هدفی است که در حیطه فعالیت‌های فرهنگی دنبال خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: نگاه ما به حوزه فرهنگ نه به غرب و نه به شرق است بلکه نگاه ما به ایران و مملکت اسلامی است که دارای هویت فرهنگی مستقلی است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه هنرمندان به این هویت فرهنگی تصریح کرد: هیچ کدام از هنرمندانی که نسبت به این هویت فرهنگی بی‌تفاوت بوده و خواهان تقلید از حوزه‌های غرب بودند به نتیجه نرسیدند.

قنواتی رمز موفقیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جای‌جای کشور را توجه به هویت فرهنگی منطقه دانست و گفت: وقتی اصل وجود داشته باشد فرع راه به جایی نخواهد یافت.
:
:
:
آخرین اخبار