تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۹۴۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو طرح شهری در اهواز به بهره‌برداری رسید
شهردار اهواز گفت: در شهرهایی که زیرساخت‌های آنها تکمیل شده است، 80 درصد اقدامات و طرح‌ها در بعد فرهنگی اجتماعی انجام خواهد شد.

سیدخلف موسوی در مراسم رونمایی از دو اتوبوس کتاب و سلامت و همچنین افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ستایش که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری همان گونه که در بعد عمرانی موظف است به توسعه پرداخته و در جهت ایجاد نشاط و شادابی شهر اقدام کند، در بعد اجتماعی و فرهنگی نیز وظایفی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: در شهرهایی که زیرساخت‌های آنها تکمیل شده است، 80 درصد اقدامات و طرح‌ها در بعد فرهنگی اجتماعی انجام خواهد شد. بدین ترتیب زیرساخت‌های کلانشهر اهواز را در حال آماده‌سازی برای یک تحول عمیق است.

شهردار اهواز با اشاره به افتتاح مجموعه ورزشی ستایش در کیان‌آباد واقع در منطقه 2 شهرداری اظهار کرد: این مجموعه شامل زمین چمن تیراندازی تیراندازی با کمان، سالن فوتسال، زمین تنیس و سالن بدن‌سازی است.

موسوی گفت: در سال‌های گذشته، 58 مجموعه ورزشی کوچک با همین وسعت در اهواز ساخته شد. امسال نیز شهرداری اهواز ساخت 42 مجموعه ورزشی را در دستور کار قرار داده که 11 مجموعه آماده تجهیز هستند و 2 مجموعه نیز بهره‌برداری رسیده‌اند و سعی می‌شود دیگر مجموعه‌های ورزشی نیز تا پایان سال تکمیل شوند.

وی افزود: همچنین دو مجموعه ورزشی وسیع‌تر در منطقه ملی‌راه و منطقه کوی علوی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. پارک بانوان نیز در مسیر اتوبان گلستان در حال تکمیل است و مراحل نهایی را سپری می‌کند.

شهردار اهواز عنوان کرد: درباره نحوه استفاده از این مجموعه‌های ورزشی، اداره‌کل ورزش و جوانان می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی به تجهیز دو اتوبوس سلامت و کتاب اشاره کرد و گفت: این دو اتوبوس برای نخستین بار در شهر اهواز فعال می‌شوند؛ اتوبوس کتاب یک کتابخانه سیار است و اتوبوس سلامت نیز با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌شود، برای ویزیت شهروندان به مناطق محروم شهر اعزام خواهد شد.

همچنین در این مراسم ، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر، گفت: مهم‌تر از اجرای پروژه‌های فرهنگی در شهر، این است که یک شهر فرهنگی داشته باشیم و فرهنگ شهروندی بر آن حاکم باشد.

فرج‌اله خبیر اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری‌ها انجام اقداماتی برای گسترش زمینه‌های فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرها است که خوشبختانه شهرداری اهواز دست به انجام این اقدامات در شهر زده است.

وی ادامه داد: مهم است که شهری داشته باشیم که مردمش به فرهنگ باور داشته و با همزیستی مسالمت‌آمیز و مناسب، از سطح فکری بالایی برخوردار باشند. اجرای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی علاوه بر این که می‌تواند مکان مناسبی برای حضور شهروندان به ویژه قشر جوان در محیط‌های سالم ایجاد کند و همچنین موجب نشاط و شادابی و رشد فکری مردم شود، آثار عمیق روانی نیز بر مردم خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ممکن است این پروژه‌ها بسیار عظیم و پر هزینه نباشد ولی تاثیر آن بی‌شک بیشتر از دیگر پروژه‌ها است، زیرا در یک پروژه فرهنگی، فرد به طور مستقیم پرورش می‌یابد.

همچنین در این مراسم حجت‌ الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، مساله فرهنگ را یک مساله مستمر دانست و گفت: هر نزاعی که خدمتگزاری به مردم را تضعیف می‌کند یک گناه نابخشودنی است. یکی از مهمترین رسالت‌های کارگزاران دین، اثبات کارآمدی دین در صحنه‌های عملی زندگی مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: رسالت دینی و کلی برای یک حکومت دینی این است که دنیای مردم را هم بتواند آباد کند. پروژه‌های ورزشی صرفا تنها برای ورزش نیست بلکه مجموعه‌های ورزشی می‌تواند در بعد فرهنگی نیز در جامعه موثر باشد.
:
:
:
آخرین اخبار