تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۹۴۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرمت بناهای تاریخی در دزفول آغاز شد
شهردار دزفول از آغاز مرمت بناهای تاریخی در بافت قدیم این شهر خبر داد و گفت: مرمت بناهای تاریخی شهر دزفول توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری با هماهنگی و نظارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

محمدرضا کرمی نژاد روز یکشنبه افزود : در این راستا مرمت سابات احمدی با اعتباری افزون بر 500 میلیون ریال آغاز شده و در دست انجام است.

وی مرمت سابات جوادی را از دیگر برنامه های شهرداری در مهرماه عنوان کرد و بیان داشت : مرمت کاروانسرای قدیمی بازار واقع در پشت مسجد بازار دزفول نیز با اعتباری افزون بر 750 میلیون ریال آغاز شده است.

شهردار دزفول افزود : مرمت خانه سهرابی در خیابان آیت الله قاضی با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال و مرمت خانه قلق چی با اعتبار 750 میلیون ریال در جاده ساحلی از دیگر برنامه های شهرداری است که در سال جاری توسط سازمان نوسازی شهرداری انجام می شود ضمن اینکه مرمت نخل علیخان در محل خانه عالمشاه نیز با قدمت بیش از یکصد سال در دست انجام است.

وی در خصوص بهسازی بازار خراطان نیز گفت: مرمت و کف سازی بازار خراطان از دیگر طرح هایی است که در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی دزفول در دست انجام می باشد.

کرمی نژاد با بیان اینکه مرمت بناهای تاریخی بافت قدیم دزفول از محل اعتبارات جاری شهرداری انجام می شود گفت : پارسال نیز سابات کتابی واقع در بازار قدیم دزفول با اعتباری افزون بر 250 میلیون ریال به پایان رسید.

بخشی از بناهای بافت قدیم دزفول مربوط به دوره قاجاریه می‌باشد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار