تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حوزه امنیت ملی در اوج هستیم
معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با بیان این‌که تهدید حاکمیت ملی، موضوعی امنیتی است، گفت : ما در حوزه امنیت ملی به معنای واقعی کلمه در اوج هستیم.

قدرت‌الله دهقان عنوان‌کرد : با وجود مرزی بودن استان، اقتدار، نظم و سازماندهی لازم بین همه نیروهای نظامی و مرزبانی زمینی و دریایی وجود دارد و در حوزه راهبردی توانستیم همه عناصر را هماهنگ، همدل و هم‌جهت کنیم و در این زمینه عناصر امنیت سر جای خود قرار دارند و خیال مردم راحت باشد که کسی جرأت ورود و تعرض به آن را ندارد.

وی افزود: در بخش امنیت اجتماعی یک سری نهادها و دستگاه‌ها وجود دارد که تولیدکننده امنیت هستند و مسئولیت ذاتی برخی دیگر صیانت از امنیت است. سازمان‌ها و ارگان‌ها اقتصادی، با ایجاد شغل، رونق اقتصادی، مهار تورم و رکود زمینه نشاط و رونق را در جامعه فراهم می‌کنند.

دهقان خاطرنشان‌کرد: حل مشکلات اقتصادی موجب شادابی جوامع و زمینه‌ساز امید به آینده‌ای بهتر می‌شود ؛ همچنین اضطراب و تنش را کاهش و آرامش را به جامعه هدیه می‌دهد. در مقابل چنانچه خللی در وظایف دستگاه‌های متولی ایجاد رونق اقتصادی به‌وجود آید، جامعه دچار تنش، ناامیدی و سرخوردگی می‌شود.

وی ادامه‌داد: خوزستان از لحاظ امنیت اجتماعی بین استان‌های کشور در رتبه‌های میانه قرار دارد و میزان توزیع امنیت اجتماعی بین شهرستان استان برابر نیست و در شهرهای بزرگ مسائل بیشتری وجود دارد.

دهقان گفت: میزان امنیت اجتماعی موجود با توجه به رشد اقتصادی منفی، قابل قبول است. از سوی دیگر با توجه به برنامه‌های دولت برای خروج از رکود، بسیاری از عوامل ضد امنیت اجتماعی در حال رفع شدن هستند. از سوی دیگر خوزستان مرکز ثروت کشور است؛ وجود نفت، آب، تولید برق و غیره در استان وجود دارد و استان از همین لحاظ مورد طمع دشمنان قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: یکی از موارد دشمنی، فرقه‌سازی و از طرف دیگر فرصت دادن به دشمنان برای انجام این کار است، اما اگر جامعه علمی و با نشاط اداره شود، دشمنان نمی‌توانند برای فرقه‌سازی خود عضوگیری کنند.

وی گفت: وجود برخی معضلات مانند بیکاری و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، مسایلی هستند که دشمن از این طریق برای خود یارگیری می‌کند، اما با امیدبخشی به جامعه می‌توان مخاطب به ویژه جوانان را از این انحراف‌ها دور کرد. اگر کشور با مدیریتی صحیح و اصولی اداره شود، در همه حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و به ویژه در حوزه امنیت اثرات مثبتی برجا خواهد گذاشت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار