تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۹۴۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان:
آمار تحصیل کرده و بازار کار تناسب ندارند
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان در خصوص مشکل اشتغال گفت: عدم تناسب بین رشته های فارغ التحصیلان و بازار کار یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه است.

فرج الله خبیر یکشنبه اظهارداشت: به علت وجود این عدم تناسب نیاز بازار کار برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برخی از اقشار با تحصیلات پایین شامل دیپلم و زیردیپلم، بدون داشتن مهارت و حرفه روبرو هستیم افزود: امکان جذب افراد با مهارت و دارای حرفه در محیط کار بیشتر است.

خبیر به برنامه‌های استانداری در زمینه اشتغال زایی به ویژه برای جوانان اشاره کرد و گفت: گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای از جمله مهمترین اقدامات در حال انجام است به صورتی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در خصوص مقوله حرفه آموزی وارد عمل شده و در شهرستان‌های مختلف شعبه دایر کند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم اعمال تغییرات در نظام آموزشی تصریح کرد: در دوره آموزش متوسطه یعنی از سال دهم به بالا همزمان با انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان، با مشکل جدی در استان مواجه هستیم چون حداقل 50 درصد از آنها باید جذب رشته های فنی و ریاضی شوند در حالی که فقط 34 درصد وارد این رشته ها شده و بقیه وارد رشته های تجربی و دیگر رشته‌ها می‌شوند که برای استان ما اصلا خوب نیست.

وی ادامه داد: قرار است اصلاحاتی در این مقطع انجام شود و با ارائه مشاوره به خانواده‌ها، دانش آموزان به انتخاب رشته‌های فنی و ریاضی ترغیب شوند.

خبیر اضافه کرد: در صورت ورود دانش آموزان به رشته‌های فنی و ریاضی، شانس شاغل شدن آنها در بازار کار بیشتر است.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم ایجاد کردن فرصت‌های شغلی اظهار داشت: در زمینه استخدام و اشتغال نباید فقط به بدنه دولت اتکا کنیم چون دولت در صورت نیاز آگهی استخدام صادر می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا باید به سمت ایجاد بنگاه‌های اقتصادی حرکت کنیم و در حوزه کشاورزی، دامداری و صنعت زمینه‌های لازم را برای اشتغال زایی فراهم سازیم.

خبیر به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همه منابع برای این طرح فراهم شده است و در صورت اجرا هزاران فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می شود.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه باید زمینه برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم شود افزود: سرمایه گذاران باید اطمینان حاصل کنند که در استان مورداستقبال قرار گرفته و امنیت آنها تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: باید سطح رفاه در استان افزایش یابد تا جمعیت کارآمد در استان ماندگار شده و تمایلی به مهاجرت نداشته باشند.

خبیر خاطرنشان کرد: اگر تمایل به مهاجرت در جمعیت کارآفرین و نخبه استان کاهش یابد، کمک شایانی به فضای کارآفرینی و اشتغال استان می‌شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار