تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۹۴۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ناهنجاری های مادرزادی اولین علت مرگ کودکان زیر 5 سال
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت : ناهنجاري های مادرزادی و کروموزومی  اولین علت مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله می باشد.

دکتر سید سعید سیدیان در ششمین کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان که در محل استانداری خوزستان برگزار گردید اظهار داشت : کاهش مرگ کودکان زیر 5سال یکی از اهداف توسعه هزاره در جهان می باشد. این اهداف، اهداف مشترکی هستند که در سال 1990در سازمان ملل بر سر آن توافق شد و تعهد برای رسیدن به این اهداف توسط سران سیاسی 189کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران پذیرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود : در سال 1990 میزان مرگ کودکان زیر 5 سال در ایران 56 مرگ در هزار تولد زنده بوده است که در سال 2012 این میزان به 18 مرگ در هزار تولد زنده رسیده است و این در حالی است که هدف توسعه هزاره برای سال 2015 ، رسیدن به میزان 19 مرگ در هزار تولد زنده بوده است.

دکتر سیدیان در ادامه به شایعترین علل مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت : ناهنجاري های مادرزادی و کروموزومی  با 27.8 درصد و حوادث و سوانح غیرعمد با 13 درصد، مهمترین علل مرگ کودکان یک ماهه تا 5 ساله در شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشد.

وی ادامه داد : پس از دو مورد فوق، بیماریهای عفونی انگلی، بيماريهای دستگاه تنفسی، بيماريهای دستگاه عصبی، از دیگر علل شایع مرگ کودکان می باشد.

قابل ذکر است که در ششمین کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی استان علاوه بر پیگیری مصوبات تصویب شده در جلسه پیش، مداخلات بمنظور پیشگیری از مرگ و میر کودکان 1ماهه تا 5 ساله، وضعیت سموم و دفع آفات نباتی در محصولات کشاورزی و راه اندازی کشتارگاه صنعتی اهواز مورد بررسی قرار گرفت.
:
:
:
آخرین اخبار